مدیر انجمن ادبی کودکان و نوجوانان قاصدک هورامان البرز خبر داد:

ارسال رایگان کتاب برای کودکان روستایی‌

کرج (پانا) - مدیر انجمن ادبی کودکان و نوجوانان قاصدک هورامان گفت برای کودکان روستانشینِ علاقه‌مند به کتابخوانی که توانایی خرید کتاب را ندارند، به صورت رایگان کتاب ارسال می‌شود.

کد مطلب: ۱۳۹۳۰۲۵
لینک کوتاه کپی شد
ارسال رایگان کتاب برای کودکان روستایی‌

بهاره سلطانی، مدیر انجمن ادبی کودکان و نوجوانان قاصدک هورامان البرز است. وی در زمینه کودک حدود ۱۰ کتاب چاپ شده دارد. همچنین مدرک خلاقیت، مربی‌گری مهد کودک و پیش دبستانی و مدرک ممتاز خوشنویسی را داراست و در حال حاضر به قصه‌گویی برای کودکان 3 تا ۶ سال مشغول است. وی اعتقاد دارد کتاب آموزش قصه‌گویی قصه‌های رنگین اثر رنگین گلشن آرا منبع مناسبی برای تعلیم و آموزش مربی‌هاست که اداره کلاس‌های قصه‌گویی را آسان‌‌تر و پربارتر می‌کند.

وی خوشنویس و نویسنده کتاب‌های کودکان است و در گفت‌و‌گو با پانا در مورد نویسندگی کتاب کودک بیان کرد: «نویسندگان کودک ابتدا باید گروه سنی کودکان را بشناسند و بدانند برای چه گروه سنی داستان می‌نویسند. حتما باید تحقیقی در مورد ویژگی‌های کودکان و خصوصیات اخلاقی آن‌ها داشته باشند و هدفشان را از نوشتن آن داستان مشخص کنند، چون کتابی که برای کودکان نوشته می‌شود از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. همانطور که می‌‌دانیم شخصیت کودک در حال شکل‌گیری است و نکات رفتاری و اخلاقی که در داستان و رفتار قهرمانان ذکر می‌شود الگوی رفتاری برای کودکان خواهد شد. البته نباید از کلمات و عبارات پیچیده استفاده شود و پندها را نباید مستقیم منتقل کرد، بلکه باید در قالب داستان ساده ارائه دهیم تا خواندن کتاب برای آن‌ها جذابیت داشته باشد.»

سلطانی در مورد انجمن ادبی قاصدک هورامان عنوان کرد: «انجمن ادبی قاصدک هورامان اولین انجمن برای کودکان و نوجوانان است که حتی در تابستان‌ها برای کودکان کلاس‌های اوقات فراغت نظیر داستان‌نویسی، شاهنامه‌خوانی، فن بیان، خوشنویسی و... برگزار می‌کند. همچنین در قرنطینه کرونایی هم این کلاس‌ها به صورت مجازی برگزار می‌شد و برای کودکان جشنواره کتابخوانی برگزار کردیم که حدود ۵۰۰ شرکت‌کننده از کشورهای مختلف از جمله عراق و استرالیا در آن شرکت کردند.»

وی افزود: «برخی از کودکان در نقاط دورافتاده هستند که توانایی خرید کتاب را ندارند. حتی یک جلد کتاب در دسترس ندارند، به همین دلیل ما به صورت رایگان برای این کودکان کتاب ارسال می‌کردیم. همچنین کتاب کودکان را رایگان چاپ کردیم که شور و شوق آن‌ها برای کشف استعدادشان و نوشتن داستان افزایش یابد.»

سلطانی در پایان خاطرنشان کرد: «همه این فعالیت‌ها فقط برای حمایت و تشویق کودکان است که از این فعالیت‌ها می‌توان به جشنواره‌ها، مسابقات و یا جلسه ۱۸تیر که به‌مناسبت روز ادبیات کودک و نوجوان بود، اشاره کرد.»

دانش‌آموزخبرنگار: آیلین فیضی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار