معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران در گفتگو با پانا گفت:

تقویت هویت دینی و ملی دانش آموزان از اهداف مهم برنامه غنی سازی اوقات فراغت است

اردوهای یک روزه اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در قالب طرح شهید آرمان علی وردی آغاز شد/ ۲۰ هزار دانش آموز در این اردوهای یک روزه شرکت خواهند کرد

تهران(پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران ضمن اشاره بر اینکه تقویت هویت دینی و ملی دانش آموزان از اهداف مهم برنامه غنی سازی غنی سازیاوقات فراغت است، از آغاز برگزاری اردوهای یک روزه دانش آموزی اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در قالب طرح شهید آرمان علی وردی خبر داد. 

کد مطلب: ۱۳۹۲۲۱۹
لینک کوتاه کپی شد
تقویت هویت دینی و ملی دانش آموزان از اهداف مهم برنامه غنی سازی اوقات فراغت  است

سید احمد موسوی؛ معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران با بیان اینکه تقویت هویت دینی و ملی دانش‌آموزان از اهداف مهم برنامه غنی‌سازی اوقات فراغت دانش آموزان است، گفت: «از آنجا که غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان به منظور رشد همه جانبه شخصیت آنان و ارتقای سطح دانش و بینش اعتقادی، علمی، اجتماعی، فرهنگی و هنری آنان، از مهم ترین اقدامات آموزش و پرورش است. اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران در راستای غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزان، اقدام بر برگزاری اردوهای یکروزه در قالب طرح شهید آرمان علی وردی با مشارکت شهرداری تهران، سازمان بسیج دانش آموزی سپاه حضرت محمد رسول الله(ص )، اردوگاه های شهید باهنر و شهید چمران، سایرتشکل ها و همیاری نهاد های تربیتی کرده است.»

وی با بیان اینکه بر اساس پیش بینی های صورت گرفته ۲۰۰۰۰ دانش آموز در این اردو ها شرکت خواهند کرد، خاطر نشان کرد: «اردوهای یک روزه شامل برنامه‌های تفریحی و فرهنگی است و هدف از برگزاری آن ارتقای مهارت‌های اجتماعی و بهبود کیفیت زیست نوجوانان در بستر جامعه خواهد بود. این اردوها علاوه بر آموزش و رشد علمی و مهارتی، با ایجاد شادی و نشاط اجتماعی تلاش می‌کنند تا استعدادها و توانمندی‌های نوجوانان را شناسایی و شکوفا شود. گفت‌وگوی جمعی، پانتومیم، مسابقه و فعالیت‌های ورزشی و تفریحی در کنار نشست سواد رسانه ای و آگاهی بخشی در خصوص خطرات فضای مجازی، از بخش‌های مهم این اردوها است.»

موسوی ادامه داد: «دراین طرح یک مکان با اولویت اردوگاه دانش آموزی، کانون فرهنگی تربیتی یا اردوگاه موقت انتخاب و زمینه پذیرش اردوهای دانش آموزی در آن به صورت خاص فراهم می شود. دراین اردوها، مهارت آموزی باید به نحو شایسته ای در متن برنامه بازدیدی اردو طراحی تا دانش آموز در طول یک روز با حداقل مهارت های پایه در یکی از حوزه های فردی، اجتماعی، هنری، فرهنگی و اقتصادی آشنا شوند.»

این مقام مسئول ضمن اشاره بر اینکه آشنایی دانش‌آموزان با داشته‌ها و میراث مادی و معنوی منطقه جغرافیایی خود از مزایای این اردوها است، گفت: «باید بتوان طرحی را در جهت استفاده از فرصت اردوها و بازدیدهای یک روزه مدرسه‌ای اجرا و بهره برداری هوشمندانه کرد که به عنوان راهبردی کلان و مبتنی بر اهداف سند تحول بنیادین در نظام تعلیم و تربیت و استناد مرتبط با حوزه‌های گردشگری و میراث فرهنگی، مهارت آموزی و نشاط آفرینی توسعه یابد تا به امتزاج هوشمندانه اردو و مهارت‌های اجتماعی پایدار منجر شود. اردو و بازدیدهای دانش‌آموزی، فرایندی آموزشی، تربیتی و چند رسانه‌ای است که می‌تواند ضمن تأمین اهداف کوتاه مدت آموزشی و تربیتی، زمینه بروز و تحقق اهداف بلند مدت کشور در حوزه گردشگری پایدار، مهارت آموزی و نشاط آفرینی را فراهم کند.»

موسوی در پایان با بیان اینکه اهمیت طرح اردوهای یک روزه شهید مدافع امنیت آرمان علی وردی یکی از اساسی‌ترین راه‌های تربیتی دانش آموزان است، گفت: «جهاد تبیین یکی از دستور کار‌های بسیار مهم جهت مقابله با هرگونه انحراف و تحریف در گفتمان و ارزش‌های انقلاب اسلامی است که رهبر معظم انقلاب اسلامی بار‌ها و در مقاطع گوناگون بر این مهم تأکید کرده‌ است، از این رو برگزاری اردوهای یک روزه علاوه بر مهارت آموزی منجر به تربیت دینی دانش آموزان نیز خواهد شد.»

معاون پرورشی و فرهنگی شهر تهران در پایان ضمن اشاره بر روند اجرای این طرح، گفت: «این طرح در قالب ساحت‌هایی مانند ساحت تربیتی اعتقادی، عبادی و اخلاقی، تربیت اقتصادی و حرفه ای، تربیت علمی و فناوری، تربیت اجتماعی و سیاسی، تربیت زیستی و بدنی و تربیت شناختی و هنری اجرا می‌شود. علاوه بر این، شناسایی مکان‌ها و فضاهای متناسب با اهداف اردو، ساحت‌های شش گانه تربیتی و نیاز جامعه هدف (دانش‌آموزان و خانواده) نیز از جمله موارد در روند اجرایی اردوهای یک روزه تربیتی هستند.»

خبرنگار دانش آموز: عطیه چوپانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار