مدیر کل آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی:

فرایند هدایت تحصیلی باید منجر به انتخاب آگاهانه دانش‌آموزان شود

مشهد (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش خراسان‌ رضوی گفت یکی از مهم‌ترین و اصلی‌ترین برنامه‌ها و شاخص دوره اول متوسطه هدایت تحصیلی است، این برنامه فرایندی است که باید منجر به هدایت تحصیلی آگاهانه دانش‌آموزان شود.

کد مطلب: ۱۳۹۲۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
فرایند هدایت تحصیلی باید منجر به انتخاب آگاهانه دانش‌آموزان شود

سید امیر شوشتری، مدیر کل آموزش و پرورش خراسان رضوی تعیین رشته دانش آموزان را بسیار مهم برشمرد و گفت: علاوه بر آزمون توانایی و رغبت که توسط دانش آموز و به صورت مجازی در سامانه انجام می شود، نمرات کارنامه دانش آموزان در پایه های هفتم، هشتم و نهم، توسعه متوازن، ظرفیت رشته ها و نظرات کارشناسی شده مشاور نیز تعیین کننده رشته تحصیلی دانش آموز برای ثبت نام در پایه دهم است.

وی ادامه داد: بر اساس سامانه سیدا آموزش و پرورش استان خراسان رضوی تعداد ۴۹هزار و ۷۳دانش آموز پسر و ۴۹هزار و ۵۴۶ دانش آموز دختر و در مجموع ۹۸هزار و ۶۱۹نفر مشغول به تحصیل در پایه نهم دارد که باید از طریق فرم هدایت تحصیلی وزارت تعیین رشته شده و به دبیرستان یا هنرستان هدایت شوند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی خاطرنشان کرد: در سال تحصیلی ۱۴۰۲-۱۴۰۱ ، ۸ هزار و ۵۸۸ جلسه توجیهی برای پایه هفتم و هشتم و ۱۱ هزار و ۹۵۸ جلسه توجیهی برای دانش آموزان پایه نهم برگزار شده است که امیدواریم با اقدامات صورت گرفته این مسیر که نقطه عطفی در زندگی دانش آموز است به خوبی طی شود.

وی افزود: فرم های هدایت تحصیلی نیز از روز چهارشنبه چهار مردادماه به صورت رسمی در سامانه my.medu.ir اعلام شده و پس از صدور فرم هدایت تحصیلی و مهر و امضا و تایید مدیر مدرسه به همراه بقیه مدارک تحصیلی دوره اول متوسطه به اولیا تحویل داده می شود.

شوشتری خاطرنشان کرد: موارد هاشورخورده و اشکالات فرم جهت بررسی و رفع مشکل به کمیته هدایت تحصیلی ادارات ارجاع داده می شود. همچنین کمیته های هدایت تحصیلی در ادارات ۴۷ گانه استان مستقر و آماده پاسخگویی به اشکالات فرم های هدایت تحصیلی و سوالات دانش آموزان و اولیا تا پایان شهریورماه هستند.

وی ادامه داد: دانش آموزان می توانند از خط تلفن ۴رقمی ۱۵۷۰ مشاوره رایگان آموزش و پرورش نیز برای انتخاب درست بهره ببرند.

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی در پایان گفت: ثبت نام دانش آموزان واجد اولویت گروه الف پایه دهم متوسطه از روز چهارشنبه ۴مرداد ۱۴۰۲ آغاز شده و تا ۱۶ مرداد ادامه دارد. دانش آموزان واجد اولویت ب نیز به علاوه جاماندگان اولویت الف از ۱۸ مرداد لغایت ۳۰ مرداد و دانش آموزان فاقد اولویت جهت هدایت به رشته های کاردانش می توانند از ۲۳ مرداد لغایت ۳۰ مرداد به مدارس مراجعه و ثبت نام کنند.

دانش آموز خبرنگار: حسنا داریوش

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار