تبادل‌نظر وزرای خارجه ایران و سوریه درمورد روابط دوجانبه، تحولات‌منطقه‌ای و بین‌المللی

تهران‌(پانا) - وزیران امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و سوریه درخصوص آخرین تحولات مرتبط با روابط دوجانبه، منطقه و برخی موضوعات بین‌المللی بحث و تبادل نظر کردند.

کد مطلب: ۱۳۹۲۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد
تبادل‌نظر وزرای خارجه ایران و سوریه درمورد روابط دوجانبه، تحولات‌منطقه‌ای و بین‌المللی

حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه روز دوشنبه در دیدار با همتای سوریه ای خود، ضمن عرض تسلیت به مناسبت عملیات تروریستی اخیر در منطقه زینبیه در دمشق به ملت و دولت سوریه و همچنین اقدام روز گذشته(یکشنبه) در باجور پاکستان و محکوم کردن آنها، این اقدامات را زنگ خطری دانست که در تحرکات تروریستی به صدا در آمده و همه طرف‌ها باید آن را جدی بگیرند.

وی پیگیری توافقات روسای جمهور دو کشور در جریان سفر اخیر آیت‌الله رئیسی به دمشق را یکی از اولویت‌های دو کشور دانست و افزود: در هفته‌های گذشته شاهد پیشرفت‌هایی در اجرایی کردن این توافقات در زمینه‌های اقتصادی، تجاری و فناوری بین دو کشور بوده‌ایم.

رئیس دستگاه دیپلماسی کشور به تقویت همکاری‌های بخش خصوصی و تجاری، افزایش پروازهای هوایی دو کشور و حذف تعرفه‌های تجاری با هدف افزایش حجم تبادل تجاری میان دو کشور اشاره کرد.

امیرعبداللهیان همچنین حملات مکرر رژیم صهیونیستی به سوریه و تداوم این حملات را شدیدا محکوم کرد و این رژیم را اصلی‌ترین منبع بی‌ثباتی در منطقه دانست و بر حمایت جمهوری اسلامی ایران از حق مردم سوریه برای حمایت از استقلال و حاکمیت و تمامیت ارضی خود تاکید کرد.

وزیر خارجه سوریه نیز در این دیدار گفت: ملت و دولت سوریه از سفر رئیس جمهور اسلامی ایران به سوریه و گسترش هرچه بیشتر روابط با جمهوری اسلامی ایران خرسند هستند و از دیپلماسی فعال بین دو کشور استقبال می‌کنند.

فیصل مقداد همچنین افزود: دولت سوریه در کنار مردم فلسطین برای تعیین سرنوشت و احقای حقوق آنها می‌ایستد.

وزیر امور خارجه سوریه همچنین حضور نیروهای آمریکایی در شمال شرق سوریه را نامشروع دانست و خواستار خروج نیروهای اشغالگر از خاک سوریه شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار