اردوهای استانی یاورمربیان پیشتاز شهرستان‌های تهران ویژه دانش‌آموزان دختر آغاز به کار کرد

تهران(پانا)- اولین دوره اردوهای استانی یاورمربیان پیشتاز شهرستان‌های استان تهران با حضور دانش‌آموزان پیشتاز دختر این استان در مجموعه فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) آغاز به کار کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۲۰۵۷
لینک کوتاه کپی شد
اردوهای استانی یاورمربیان پیشتاز شهرستان‌های تهران ویژه دانش‌آموزان دختر آغاز به کار کرد

اولین دوره اردوهای استانی یاورمربیان پیشتاز سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های استان تهران با حضور ۱۶۰ دانش‌آموز پیشتاز دختر از مناطق شهر قدس، پاکدشت، بهارستان دو، قرچک، جوادآباد، پیشوا، ناحیه یک ری، کهریزک و فیروزکوه در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی(ره) شهرری افتتاح شد.

حسین سعیدی یکتا، مدیر سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های تهران در مراسم افتتاحیه اردوهای استانی یاورمربیان پیشتاز، ضمن تسلیت ایام سوگواری سید و سالار شهیدان، در تشریح هدف از برگزاری این اردوهای استانی خطاب به دانش‌آموزان پیشتاز بیان کرد: هر کدام از شما نماینده یک مدرسه هستید؛ بنابراین می‌بایست در این اردو، ضمن یادگیری و تقویت دانسته‌های تشکیلاتی خود، به عنوان یاورمربیان سازمان دانش‌آموزی شهرستان‌های تهران، انتقال‌دهنده این آموزش‌ها به دانش‌آموزان مدرسه خود باشید.

سعیدی یکتا در ادامه تصریح کرد: هدف از برگزاری این اردوها، بازآموزی فعالیت‌های پیشتازان سازمان دانش‌آموزی و تربیت ۶۰۰ یاورمربی پیشتاز جهت انتقال آموزش‌ها به سایر دانش‌آموزان است؛ ۳۰۰ یاورمربی پیشتاز پسر طی دو دوره در تیرماه ۱۴۰۲ آموزش دیدند؛ ۳۰۰ یاورمربی پیشتاز دختر نیز در مردادماه ۱۴۰۲ تربیت خواهند یافت.

مریم مجیدی‌فر، رئیس اردوهای استانی یاورمربیان پیشتاز دختر شهرستان‌های تهران ضمن بیان اینکه یکی از منش‌های تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی، نظم‌پذیری است، خاطر نشان کرد: لازم است در اردو نظم را سرلوحه فعالیت‌های خود قرار دهید؛ چراکه نظم، یکی از منش‌های تشکیلات پیشتازان سازمان دانش‌آموزی است و یک دانش‌آموز پیشتاز می‌بایست در همه امورات زندگی، نظم را رعایت کند.

مجیدی‌فر در تشریح وجه تمایز اردوهای یاورمربیان پیشتاز با سایر اردوها اذعان کرد: اردوهای استانی یاورمربیان پیشتاز با سایر اردوها متفاوت است؛ وجه تمایز اردوهای تشکیلات پیشتازان با سایر اردوها آن است که شرکت‌کنندگان این اردوها زندگی در شرایط سخت را تجربه می‌کنند و بدین‌جهت روحیه مسئولیت‌پذیری نیز در آن‌ها تقویت می‌شود.

لازم به ذکر است که اردوهای استانی یاورمربیان پیشتاز شهرستان‌های استان تهران ویژه دانش‌آموزان پسر در تیرماه ۱۴۰۲ طی دو دوره برگزار شد؛ دو دوره دیگر آن نیز در مردادماه ۱۴۰۲ ویژه دانش‌آموزان پیشتاز دختر اجرا می‌شود که دوره اول آن در حال برگزاری است.

خبرنگار: ریحانه عسگری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار