واعظ آشتیانی در گفت‌وگو با پانا:

باید از مولفه‌های عاشورا برای متعالی شدن جامعه اسلامی استفاده کرد

تهران (پانا) - یک فعال سیاسی گفت عاشورا زمینه‌ساز ایجاد مهندسی فرهنگی در جامعه شده است و امروز باید از مولفه‌های آن به نحو مناسب برای متعالی شدن جامعه اسلامی استفاده کرد.

کد مطلب: ۱۳۹۰۶۵۴
لینک کوتاه کپی شد
باید از مولفه‌های عاشورا برای متعالی شدن جامعه اسلامی استفاده کرد

امیررضا واعظ آشتیانی در گفت‌و‌گو با پانا اظهار کرد: «عاشوا شاخصه‌های بسیاری دارد که تحلیلگران و کسانی که در حوزه دین و تاریخ اسلام فعالیت دارند، به ابعاد فرهنگی این واقعه پرداخته‌اند و دیدگاه‌های متفاوتی ارائه داده‌اند اما در نهایت این تفاوت به یکجا ختم می‌شود و آن هم مهندسی فرهنگی عاشورایی است. عاشورا معنویت، اخلاق، وفای به عهد، حریت، افشای باطل، خداجویی، زیر بار زور نرفتن و امر به معروف و نهی از منکر است.»

وی قیام عاشورا را یک حرکت فرهنگی و معنوی دانست و افزود: «عاشورا یک آموزه ماندگار را ایجاد کرده است. آموزه‌ای که انسان‌ساز و حرکت آفرین است.»

این عضو شورای مرکزی حزب مؤتلفه اسلامی ادامه داد: «همه این موارد عاملی بود که مردم در دوره ستمشاهی به این جمع‌بندی برسند که از فرهنگ عاشورایی استفاده کنند و با این باورها زیر بار ظلم نرفتند و به رهبری امام خمینی قیام را شروع کردند و در نهایت سال ۱۳۵۷ مردم با فرهنگ عاشورایی توانستند این پیروزی بزرگ را به دست بیاورند.»

وی بیان کرد: «باورهای مردم هیچ وقت‌ تغییر نمی‌‌کند و اغتشاشات اخیر نیز بخشی از توطئه‌های دشمن است. تا زمانی که ایران، ایران اسلامی باشد، این دشمنی‌ها ادامه خواهد داشت. دشمن در صدر اسلام نیز با ابزارهای رسانه‌ای ورود می‌کرد به گونه‌ای که در واقعه عاشورا امام حسین را به عنوان شخصی که از دین خارج شده است معرفی کردند.»

قاطبه مردم، حامی نظام اسلامی و پشتیبانی ولایت فقیه هستند

واعظ آشتیانی افزود: «امروز نیز دشمن با برنامه و ابزارهای مناسب کار رسانه‌ای تبلیغی می‌کند. به هر جهت مردم در مقاطع مختلف تحت تاثیر رسانه‌های فاسد قرار می‌گیرند. امروز نیز با ابزارهای جدید سعی در گمراه کردن و انحراف مردم دارد. هرچند که قاطبه مردم ایران اعتقاد عمیق به ائمه معصوم و باورهای دینی دارند؛ شاید دشمن تاثیر کوچکی در برخی از افراد داشته باشد اما واقعیت این است که قاطبه مردم حامی نظام اسلامی و پشتیبانی ولایت فقیه هستند تا به کشور آسیبی وارد نشود. عده قلیلی هم هستند که تحت تاثیر رسانه‌های دشمن قرار می‌گیرند که برخی از آنها نیز پس از مدتی متوجه می‌شوند که اشتباه کردند.»

وی خاطرنشان کرد: «عاشورا زمینه‌ساز ایجاد مهندسی فرهنگی در جامعه شده است و ما امروز باید از مولفه‌های آن به نحو مناسب در جهت متعالی شدن جامعه اسلامی استفاده کنیم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار