معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست:

فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های محیط‌بانی در اولویت استخدام قرار می‌گیرند

روز آموزش همگانی محیط زیست و روز محیط‌بان در تقویم رسمی کشور درج می‌شود/ تا ۲ ماه آینده، کتاب‌های محیط زیستی برای تجهیز کتابخانه‌های خانه‌های محیط زیست به تمامی استان‌ها ارسال می‌شود

تهران (پانا) - معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان محیط‌زیست گفت فارغ‌‌التحصیلان هنرستان‌های محیط‌بانی در استان‌های خوزستان و فارس، در اولویت استخدام و امریه خدمت سربازی سازمان حفاظت محیط زیست قرار می‌گیرند.

کد مطلب: ۱۳۸۹۷۷۶
لینک کوتاه کپی شد
فارغ‌التحصیلان هنرستان‌های محیط‌بانی در اولویت استخدام قرار می‌گیرند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی محیط زیست، نورالله مرادی معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در سخنرانی خود در نشست منطقه‌‌ای مدیران حفاظت محیط زیست کشور در شهر همدان، ضمن عرض تسلیت به مناسبت فرا رسیدن ایام محرم، با اشاره به در پیش بودن مناسبت اربعین حسینی (ع)، گفت:در هر اجتماع انسانی، مبحث حفاظت ازمحیط زیست اهمیت ویژه ای دارد و ادارات کل حفاظت محیط زیست که در مرزهای غربی کشور که در مسیر تردد عزاداران میلیونی اربعین قرار دارند باید از هم‌اکنون برای فرهنگ‌سازی مدیریت پسماند و دیگر مسائل محیط زیستی این رویداد عظیم، برنامه‌ریزی مناسب داشته باشند.

مرادی ادامه داد: انتظار می‌رود استان‌های مذهبی از جمله قم، شیراز و مشهد با استفاده از فرصت تعدد تجمعات دینی و مذهبی، مبانی محیط زیستی و سواد محیط زیستی را در همین اجتماعات محقق کنند و ادارات کل حفاظت محیط زیست سایر استان‌ها نیز در بحث جاماندگان اربعین ورود داشته باشند.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست در بخش دیگری از سخنرانی خود با تاکید بر تکمیل نیروهای انسانی ادارات آموزش محیط زیست در استان‌ها افزود: نیروهای خلاق و کارامد باید در حوزه آموزش حفاظت محیط زیست استان‌ها به کار گرفته شوند زیرا خلاقیت یکی از شاخص‌های اصلی در اثر گذاری پیام های آموزشی است.

وی با تأکید بر توجه به عناصر فرهنگی در خانه‌های محیط زیست افزود: سازمان‌ها و نهاد‌های پژوهش‌محور باید کتابخانه داشته باشند و تا 2 ماه آینده، کتاب‌های محیط زیستی برای تجهیز کتابخانه های خانه های محیط زیست به تمامی استان‌ها ارسال می‌شود.

مرادی، زمینه‌سازی برای استفاده بهتر از کتابخانه‌های ادارات را مهم ارزیابی کرد و افزود: هر اداره‌ای که کتابخانه داشته باشد، قطعاً کارایی بهتری خواهد داشت.

وی از همکاری‌های مشترک سازمان حفاظت محیط زیست و وزرات آموزش و پرورش در ارائه آموزش‌های محیط‌زیستی در مدارس ابراز رضایت کرد و افزود: قصد داریم که موضوعات محیط زیستی را در تمامی دروس تقسیم کنیم و برای ورود دروس محیط زیست به کنکور و ورود مباحث محیط زیست در آزمون استخدامی آموزش و پرورش نیز مکاتبه‌هایی انجام شده است.

نورالله مرادی با اشاره به ایجاد هنرستان‌های محیط‌بانی در استان‌های خوزستان و فارس، گفت: قبل از هر اقدام، برنامه‌ریزی و ایجاد زیرساخت را درنظر می‌گیریم و فارغ‌ التحصیلان این دو هنرستان در اولویت استخدام و امریه خدمت سربازی سازمان حفاظت محیط زیست قرار می‌گیرند.

معاون آموزش و مشارکت های مردمی سازمان حفاظت محیط زیست با تاکید بر مردمی‌سازی حفاظت محیط زیست در کشور گفت: پشت میزنشین‌ها نمی‌توانند این امر را محقق کنند و مدیران کل ما باید در میدان باشند تا نبض اجتماع را به دست بگیرند و نیازها را احصاء کنند و با ارتباطات خود، بخش‌های مختلف جامعه را به موضوع حفظ محیط زیست ترغیب کنند.

وی فرهنگ‌سازی اثربخش را محصول استفاده درست از فرصت تجمعات مردمی، تحصیلی، دینی، هنری، ورزشی و صنفی دانست و افزود: در تمامی مناسبت‌ها و اجتماعات از جمله جمع دانش‌آموزان، ورزشکاران، مهندسان و ... باید با زبان گفتگوی مخصوص آن جمع، سخن گفت زیرا محیط زیست ابزاری قوی‌تر از گفتگو ندارد.

مرادی از مدیران کل استان‌ها خواست تا از هر فردی که قدم کوچکی برای محیط زیست بر می‌دارد قدردانی کنند تا جریان سازی فرهنگی شکل بگیرد.

وی تولید محتوا در حوزه محیط زیست را نیازمند توجه به ادبیات جهانی این حوزه دانست و از درج روز آموزش همگانی محیط زیست و روز محیط‌بان در تقویم رسمی کشور خبر داد.

مرادی در ادامه از تمامی مدیران کل حفاظت محیط زیست استان‌ها خواست هر ماه یکبار با دبیران و اعضای سازمان‌های مردم نهاد جلساتی برگزار کنند تا همه بتوانند حرفشان را به صورت مستقیم و بی پرده بیان کنند.

وی از مشارکت بی سابقه در رخداد جایزه ملی محیط زیست خبر داد و گفت: قریب به 393 اثر به دبیرخانه این همایش ملی رسیده و همه استان‌ها پای کار آمدند.

مرادی بر مناسک‌سازی در حوزه محیط زیست با استفاده از دانش بومی و فرهنگی کشور تاکید کرد و گفت: نشست علمی مناسک‌سازی و آئین‌های محیط زیست به زودی برگزار می‌شود.

در این نشست یک روزه که با حضور معاون آموزش و مشارکت‌های مردمی، مدیرکل حوزه ریاست و امور استان‌ها، رییس مرکز آموزش محیط زیست و تربیت محیط‌بان، مدیر دفتر اقتصاد و فناوری محیط زیست، رئیس مرکز امور بین الملل و کنوانسیون‌ها، سرپرست دفتر مشارکت مردمی و مسئولیت اجتماعی سازمان حفاظت محیط زیست، فرمانده یگان حفاظت محیط زیست و مدیران ادارات کل حفاظت محیط زیست 10 استان کشور شامل استان‌های حوزه زاگرس برگزار شد، مباحث گوناگونی در زمینه آموزش و مشارکت‌های مردمی، مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار