به همت خبرگزاری پانا آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان برگزار شد:

نشست تخصصی و کارگاه آموزشی دانش‌آموز خبرنگاران پانا ناحیه یک بهارستان

بهارستان یک (پانا) - با حضور رابط خبرگزاری پانا آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان و دانش‌آموزان، نشست تخصصی و کارگاه آموزشی ویژه دانش‌آموز خبرنگاران پانا برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۷۶۵
لینک کوتاه کپی شد
نشست تخصصی و کارگاه آموزشی دانش‌آموز خبرنگاران پانا ناحیه یک بهارستان

نشست تخصصی و کارگاه آموزشی خبرنگاران پانا منطقه ناحیه یک بهارستان با حضور مجتبی نقی‌زاده معاون پرورشی و تربیت‌بدنی، رضا نیک‌جوی رابط خبری پانا آموزش و پرورش ناحیه یک بهارستان در سالن شهید درهم پور، برگزار شد.

رضا نیک‌جوی رابط خبری پانا ناحیه یک بهارستان در نشست با خبرنگاران پانا، ضمن تقدیر و تشکر از زحمات آنان، با اشاره به رعایت جمله‌بندی در اخبار، اظهار کرد: یک خبرنگار، لازم است تا دقت کافی را در نگارش اخبار داشته باشد و به جمله‌بندی‌ها و صحت متن خبر و... توجه ویژه داشته باشد تا بتواند بهترین خبر را، تولید و تنظیم کند؛ همچنین در نگارش متون بهتر است بجای استفاده از کلمات ساده، از لغات زیباتر و مفهومی‌تر، استفاده کنیم تا بتوانیم بینندگان و خوانندگان را به متن خبر خود، جذب کنیم؛ زیرا یک خواننده از طریق خوانش خبر، متوجه تجربه و مهارت یک خبرنگار، خواهد شد.

وی همچنین ضمن اشاره به موضوع عکاسی و تهیه گزارش ویدئویی، افزود: چندین سال است که با پیشرفت تلفن‌های همراه می‌توان از آنها به عنوان یک دوربین عکاسی تقریبا حرفه‌ای، استفاده کرد؛ اگر مهارت لازم را کسب کنید و نکات بیان شده مانند نوع زاویه‌بندی، استفاده از پایه ‌و میکروفون ساده و... را رعایت کنید، با یک گوشی موبایل می‌توانید بهترین تصاویر و ویدئو‌ها را ثبت کنید؛ همچنین برای تهیه یک گزارش ویدئویی لزوما نیازی به داشتن امکانات خیلی حرفه‌ای، نیست و شما تنها می‌توانید با برنامه‌های تهیه و ویرایش کلیپ، بهترین ویدئو‌ها را، تولید و منتشر کنید.

در ادامه نشست، مهدیه درختی همیار استانی خبرگزاری پانا شهرستان‌های استان تهران، ضمن اشاره به اهمیت علائم نگارشی در جذابیت متون اخبار، عنوان کرد: در نگارش متون اخبار، استفاده درست از علائم نگارشی بسیار مهم است و اگر از آن‌ها به صورت نادرست استفاده شود، علاوه بر گمراهی مخاطب، زیبایی متن خبر را ‌می‌پوشاند؛ همچنین نکته مهم در نگارش اخبار پوششی، حذف اطلاعات غیر ضروری است؛ زیرا در سخنرانی افراد در مراسمات پوششی، برخی از اطلاعات دارای ارزش خبری نبوده و نیاز است تا خبرنگار این اطلاعات را حذف کرده و اطلاعات مهم را در خبر خود، جایگزین کند.

وی در پایان ضمن رفع اشکال اخبار خبرنگاران پانا در تهیه گزارش تصویری و ویدئویی، خاطرنشان کرد: برخی از گزارشات تصویری و ویدئویی دارای ایرادات جزئی مانند عدم رعایت زاویه بندی، لرزش دست و...هستند که نیاز است خبرنگاران در ابتدا با توجه به آموزشات داده شده توسط رابط خبرگزاری پانا‌، با دقت بیشتر به تهیه عکس‌ها و کلیپ‌های خود بپردازند؛ در پایان امیدوار هستیم تا نکات ذکر شده، در تهیه اخبار خبرنگاران منطقه، مفید واقع شود.

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه قبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار