نخبگان مازندرانی موفق به طراحی پهپاد نجات غریق هوشمند شدند

ساری (پانا) - حامد ذاکریان، محمد حسین ذکریاپور و امیرحسین سیفی سه جوان نخبه مازندرانی طرح پهپاد نجات غریق هوشمند را ارائه کردند.

کد مطلب: ۱۳۸۹۶۹۳
لینک کوتاه کپی شد
نخبگان مازندرانی موفق به طراحی پهپاد نجات غریق هوشمند شدند

طرح پهپاد نجات غریق هوشمند (فخران) مزین به نام دو شهید (شهید فخری زاده و شهید چمران) است و با انگیزه نجات جان هموطنان در طرح سالم سازی دریا و بالا بردن امنیت گردشگران در دریا طراحی شده، همچنین قابل استفاده برای نیروی دریایی ارتش، سپاه و سازمان های کشتیرانی است.

پهپاد نجات غریق هوشمند فخران (فخر ایران) دارای قابلیت تجاری سازی است و نمونه اولیه آن ساخته شده و آماده ارائه به بازار است.

از جمله دغدغه این نخبگان، فروش این محصول به کشورهای غرب و جنوب آسیا است به همین جهت از خیریان پور، معاون اقتصادی استانداری مازندران که در این رویداد حضور داشته، درخواست کرده اند تا دیپلماسی اقتصادی را به خوبی رقم بزند و سهم بازار کشورهای اشاره شده را به این نخبگان جهت فروش فخران اختصاص دهد.

در این رویداد ملی که با حضور مقامات کشوری و لشکری برگزار شد، داوران از میان پنجاه طرح نوآور و خلاقانه از جمله طرح هایی از دانشگاه صنعتی شریف و خواجه نصیرالدین طوسی، طرح نجات غریق هوشمند فخران را به عنوان برترین طرح برگزیده اند.

قابل ذکر است که محمدحسین ذکریاپور و حامد ذاکریان در سال گذشته در جشنواره اختراعات جهانی که در کشور آمریکا برگزار شد، مفتخر به کسب مدال طلا با ایده پیش بینی سکته قلبی مبتنی بر رایانش ابری شده اند.

خبرنگار: محبوبه جعفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار