معاون پرورشی و فرهنگی البرز در آیین افتتاحیه ی دوره های کیفیت بخشی معاونین پرورشی:

منطق و عشق دو عنصر آشکار نهضت عاشورا است

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت منطق و عشق دو عنصر آشکار نهضت عاشورا هستند.

کد مطلب: ۱۳۸۹۵۳۴
لینک کوتاه کپی شد
منطق و عشق دو عنصر آشکار نهضت عاشورا است

سردار فتح الهی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز در حاشیه آیین افتتاحیه دوره‌های کیفیت‌بخشی معاونین پرورشی، مربیان امور تربیتی و مشاوران مدارس استان البرز ضمن تسلیت ایام‌الله محرم و تقدیر از مربیان پرورشی و امور تربیتی با تاکید بر اهمیت منطق عشق عاقلانه و عقل عاشقانه خاطرنشان کرد: یک معلم، یک کنشگر فرهنگی، یک مشاور یا یک معاون پرورشی باید بداند که در بسیاری از مسائل از غربی‌ها بهتر عمل می‌کنیم؛ عقل ما در معاش و مادیات محدود نبوده و نیست و عاقلانه‌تر از غربی‌ها به مسائل می‌نگریم و در عین حال عاشق‌تر نیز هستیم. به عبارتی ما عاقلان عاشق و عاشقان عاقل هستیم. بنابراین عقل عاشقانه و عشق عاقلانه باید در تمامی مراحل زندگی سرلوحه ما باشد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان همچنین اظهار کرد: اگر از قدرت عقلانی خود به درستی بهره بگیریم بدون شک به سعادت دنیا و آخرت خواهیم رسید. همچنین اگر عشق منطقی و عقلانی نباشد و چارچوب نظری قدرتمند برای دفاع از خود نداشته باشد در نهایت به توهم و سیاهی مطلق ختم می‌شود. پس وجود عقل عاشقانه و عشق عاقلانه به معنی حضور در خط امام حسین علیه السلام است. چراکه این دو عنصر بیش از هر چیز دیگری در نهضت اباعبدالله و یاران ایشان به چشم می‌خورد.

فتح اللهی عشق و منطق را دو عنصر آشکار نهضت عاشورا دانست و بیان کرد: نهضت امام حسین علیه السلام از همان آغاز حرکت از سوی مدینه نشانگر عشق و منطق این حضرت بود. اما در نهایت دیدیم که گاهی فقط محاسبه و منطق کار از پیش نمی‌برد؛ گاهی نیز باید اهل جنون باشیم. زیرا اگر عشق در وجود انسان شعله‌ور نباشد بی‌شک نمی‌تواند محاسبات عقلانی خود را نیز از پیش ببرد.

وی با تاکید بر اهمیت دوره‌های کیفیت بخشی ویژه معاونین پرورشی آن را فرصتی برای اندیشه‌سازی دانست و گفت: معتقدم برگزاری دوره‌های کیفیت‌بخشی امور تربیتی و پرورشی بستری برای یادآوری منطق عقل عاشقانه و عشق عاقلانه است. این روزها بسیاری از دانش‌آموزان خریدار باورهای پوچ و بی‌ارزش غربی هستند. این باورها در فقدان ما دست به تظاهر و دروغ می‌زنند زیرا ما در بسیاری از این مراحل حساس غایب بودیم. خاطرم است سال‌ها پیش هنگامی که در کلاس‌های درس از منطق شهید چمران و ایثار وی سخن به میان می‌آمد دانش‌آموزان حتی آنانی که جزو اقلیت‌های دینی بودند اشک می‌ریختند و به وجود ایشان مفتخر بودند. این همان هویت حقیقی و قدرت ملی ماست اما متاسفانه هنوز از این قدرت غافل و بی‌خبریم.

فتح اللهی همچنین افزود: با برگزاری این دوره‌ها یادآور رسالت مهم زینبی است. امروز ما در قبال خون شهیدان عهده‌دار رسالت تبیین زینبی هستیم و بی‌شک این موضوع نیازمند فراهم کردن بسیاری از زیرساخت‌ها و به‌روز رسانی افکار ما به ویژه در امور تعلیم و تربیت است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش البرز آشنایی با مبانی غرب گرایانه را راهی برای غلبه بر فرهنگ غربی دانست و تصریح کرد: امروز غربی‌ها با مبانی خاصی به نبرد فرهنگی با ما آمده‌اند که حتی در فرهنگ خودشان نیز قابل قبول نیست. دانش آموز ما باید با این مبانی آشنا شده تا تنها درگیر ظواهر قضیه نباشد. امروز دموکراسی غربی در خدمت سرمایه‌داری است در حالی که دموکراسی اسلامی و ایرانی همچنان به ارزش‌های خود پایبند است و هرگز خدمتگزار نظام سرمایه‌داری نبوده و نیست. اگر این مبانى را دریابیم و سطح درگیری خود را ارتقا دهیم قطعا پیروز این میدان خواهیم بود و غربی‌ها را رسوا خواهیم کرد.

وی یادآورشد: باید دوره‌های کیفیت بخشی را ارج دهیم و قدردان این بستر ویژه باشیم. این دوره‌ها را می‌توان فرصتی ویژه برای بتون‌ریزی محکم فکری، اندیشه‌سازی و تغییر نوع نگاه به غرب دانست. امید است با حضور در این دوره‌ها با استقامت و نشاط مضاعف آینده ساز و توسعه آرمان‌های ایران اسلامی باشیم.

دانش‌آموز خبرنگار: آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار