رئیس دانشگاه تهران خبر داد؛

تشکیل کمیته مولدسازی اموال و دارایی‌های دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه تهران از استقبال رئیس سازمان خصوصی‌سازی به‌منظور تشکیل کمیته مولدسازی اموال و دارایی‌های دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران در ذیل هیات عالی مولدسازی خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۴۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تشکیل کمیته مولدسازی اموال و دارایی‌های دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران

به گزارش روابط عمومی دانشگاه تهران، سید محمد مقیمی در نشست شورای دانشگاه تهران که با حضور اعضای هیات رئیسه دانشگاه و روسای دانشکدگان، دانشکده‌ها، پردیس‌ها و مراکز و موسسات وابسته به دانشگاه تهران برگزار شد، اظهار کرد: وظیفه دانشگاهیان است که واقعه عاشورا را به صورت علمی و ریشه‌ای مورد بررسی قرار دهند و از منظر حوزه‌های تخصصی علمی مختلف مدیریتی، اجتماعی، سیاسی، فلسفی و غیره، به تبیین نهضت حسینی بپردازند.

وی گفت: سال‌ها قبل در رابطه با نهضت عاشورا، استعاره‌ای را با عنوان «فرهنگ سازمانی عاشورایی» برای بهره‌گیری در نظامات مدیریت مطرح کردم و معتقدم واقعه عاشورا و نهضت حسینی (ع) یک نهضت فرهنگ‌ساز است و اگر یک نهادی در سطوح مختلف - از خانواده و سازمان در سطح محلی، ملی و تا گستره جهانی - بخواهد توفیق داشته باشد، مولفه‌هایی که در نهضت عاشورا اتفاق افتاد و باعث ماندگاری آن شد، برای نهادی که چنین هدفی را دنبال می‌کند، قابلیت کاربرد دارد.

وی افزود: اگر بخواهیم فرهنگ دانشگاهی عاشورایی را با الهام از نهضت عاشورا در دانشگاه پیاده کنیم، باید به دقت هر یک از این عناصر را که به صورت واقعی در صحنه کربلا به وقوع پیوسته است، الگوی عملی خود قرار دهیم.

مقیمی درباره برنامه و رویکرد دانشگاه تهران در زمینه مولدسازی اموال و دارایی‌ها نیز گفت: برنامه داریم از ظرفیت قانونی که در بحث مولدسازی در بودجه امسال مطرح شده است حداکثر استفاده را داشته باشیم و آن عبارت از این است که برای اولین بار اجازه داده شده است که بتوانیم از طریق تهاتر، برخی از املاک را تبدیل به احسن کنیم و یا از منابع آن برای فعالیت و ماموریت‌های دانشگاه استفاده کنیم. یعنی اگر زمین، املاک و مستغلاتی داریم که استفاده آنچنانی از آنها نمی‌شود، فرصت خوبی است که در قالب این مجوز قانونی بتوانیم تبدیل به احسن کنیم.

وی افزود: در گذشته اگر می‌خواستیم ملکی را تبدیل به احسن کنیم باید به ترتیب در هیات رئیسه، هیات امنا، کمیسیون ماده پنج، کمیسیون لوایح دولت مطرح می‌کردیم و اگر در این فرآیند توفیقی هم حاصل می‌شد، حدود دو سال به طول می‌انجامید. ولی اکنون با مجوز قانونی که در زمینه مولدسازی اموال داده شده است، سرعت کار بالا می‌رود.

رئیس دانشگاه تهران از استقبال رئیس سازمان خصوصی‌سازی به منظور تشکیل کمیته مولدسازی اموال و دارایی‌های دانشگاه‌ها در دانشگاه تهران در ذیل هیات عالی مولدسازی خبر داد و ابراز امیدواری کرد: با نظر مساعد اعضای این هیات، عواید حاصل از مولدسازی بخشی از زمین‌ها و امکانات وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها که در حال حاضر بلااستفاده می‌باشد، صرف توسعه علم و فناوری و دانشگاه‌ها شود. اگر دانشگاه طرح توجیهی مناسبی داشته باشد، حتی می‌توان از این فرصت طلایی برای ورود منابع بلااستفاده سایر دستگاه‌ها به دانشگاه‌ها استفاده کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار