افزایش 100 دلاری قیمت هر تن شکر در بازارهای جهانی

تهران (پانا) - معاون بازرگانی خارجی شرکت بازرگانی دولتی ایران عنوان کرد، در چند ماهه گذشته قیمت جهانی شکر هر تن حدود 100 دلار افزایش پیدا کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۴۷۱
لینک کوتاه کپی شد
افزایش 100 دلاری قیمت هر تن شکر در بازارهای جهانی

به گزارش ایانا، امیر طالبی بیان کرد: امسال به دلیل تغییر زیاد قیمت جهانی شکر، واردکنندگان شکر معتقد بودند که متناسب با افزایش قیمت جهانی، قیمت داخلی شکر نیز باید اصلاح شود تا وارادت شکر تسهیل و تسریع شود. لذا تغییر قیمت داخلی این محصول در اواخر خرداد ماه سال‌جاری انجام شد.

معاون بازرگانی خارجی افزود: از آنجایی که تنها مبدا برای واردات شکر، کشور برزیل هست، اگر واردکنندگان اکنون اقدام به خرید و واردات شکر کنند، حدود 75 روز تا سه ماه آینده شکر وارد کشور می‌شود. این در حالی است که اوج مصرف شکر کشور در فصل تابستان و همزمان شدن این فصل در سال جاری با مراسم مذهبی داخلی از جمله اعیاد غدیر و قربان، ورود حجاج و همچنین مراسم سوگواری محرم و صفر است که مصرف شکر را افزایش می دهد. البته در حال حاضر مقداری شکر در بنادر کشور هست که پس از تامین ارز، می‌تواند در چرخه مصرف داخلی قرار گیرد.

طالبی گفت: در سال دو میلیون و 200 هزار تن میزان مصرف شکر در داخل کشور هست که از این میزان، هر سال تقریبا یک میلیون تا یک میلیون و 200 هزار تن شکر خام وارد کشور شده و در واحدهای تولیدی تصفیه می‌شود.

وی ادامه داد: طبق آمار موجود در سال گذشته یک میلیون و 250 هزار تن شکر خام وارد کشور شده است که مجموع واردات بخش خصوصی و شرکت بازرگانی دولتی است.

معاون بازرگانی خارجی اضافه کرد: متناسب با تولید داخلی، میزان واردات تنظیم می‌شود. سال گذشته میزان تولید داخلی شکر نسبتا خوب بود و با توجه به میزان تولید داخلی و نیاز کشور، واردات شکر خام انجام شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار