رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی:

توانمندسازی معلمان مهمترین و کارآمدترین ابزار کیفیت‌بخشی نظام آموزش و پرورش است

تهران (پانا) - رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت توانمندسازی معلمان، مهمترین عنصر طراحی «مسیر شغلی معلمی» و کارآمدترین ابزار کیفیت‌بخشی و بهبود مستمر نظام آموزش و پرورش است.

کد مطلب: ۱۳۸۹۲۹۷
لینک کوتاه کپی شد
توانمندسازی معلمان مهمترین و کارآمدترین ابزار کیفیت‌بخشی نظام آموزش و پرورش است

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش؛ حمید طریفی‌حسینی به صورت ویدئوکنفرانس در گردهمایی دوره توانمندسازی معلمان دوره ابتدایی قطب ۶ کشور که در استان کرمانشاه برگزار شد ضمن بااهمیت شمردن موضوع بهسازی و توانمندسازی نیروی انسانی در آموزش و پرورش گفت: مهم‌ترین دارایی و سرمایه هر کشوری، سرمایه انسانی آن است و نظام آموزش و پرورش، ماموریت بسترسازی برای شکل‌دهی به سرمایه انسانی توانمند به عنوان مهم‌ترین مولفه اقتداربخش کشور را بر عهده دارد.

وی با تاکید بر اینکه معلمان، مهم‌ترین سرمایه انسانی مولد کشور هستند، تصریح کرد: معلمان بسترسازی لازم برای رشد و شکوفایی ذخایر استعدادی کشور یعنی دانش‌آموزان به عنوان آینده‌سازان کشور را بر عهده دارند. لذا سرمایه‌گذاری بر روی معلم به ویژه توانمندسازی آن در نظام آموزشی، بهترین سرمایه‌گذاری است که منجر به خلق ارزش افزوده انسانی در آینده می‌شود.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با تاکید بر اینکه باید معلمان را به صلاحیت‌ها و شایستگی‌های لازم جهت تدریس و آموزش اثربخش و تعمیق یادگیری دانش‌آموزان مجهز کنیم، افزود: توانمندسازی معلمان، مهم‌ترین عنصری است که در «مسیر رشد معلمی» باید به آن توجه کرد و این امر، یکی از کارآمدترین ابزارهایی است که کیفیت‌بخشی و بهبود مستمر نظام آموزش و پرورش را تضمین می‌کند.

معاون وزیر آموزش و پرورش گفت: آموزش و پرورش استثنایی، یک نهاد خدمت‌محور است نه یک نهاد مکان‌محور؛ آموزش و پرورش استثنایی به طیف وسیعی از دانش‌آموزان در۱۰ گروه دانش‌آموزان دارای معلولیت یا اختلال، خدمات تخصصی ارائه می‌دهد و با توجه به خدمات آموزشی و توانبخشی که به دانش‌آموزان دارای اختلال یادگیری ویژه، بیش‌فعالی، با آسیب گفتار و زبان و دیرآموزان ارائه می‌کند به نحوی تضمین کیفیت در دوره‌های مختلف تحصیلی را نیز انجام می‌دهد و از این منظر نقش اساسی در جلوگیری از تکرار پایه، بهبود نرخ گذر و کاهش ترک تحصیل در دوره‌های مختلف تحصیلی نیز دارد.

رئیس سازمان آموزش و پرورش استثنایی با اشاره به ضرورت و اهمیت دوره‌های توانمندسازی معلمان و نقش مهم آن در مسیر رشد معلمی و ارتقای معلمان در تکمیل فرآیند نظام رتبه‌بندی معلمان افزود: با نیازسنجی دقیق صورت‌گرفته در این دوره توانمندسازی، معلمان علاوه بر شناخت ویژگی‌های دانش‌آموزان هدف و کسب دانش و مهارت تدریس برای آن‌ها به دنبال ایجاد یک نگرش و باور یادگیری خودجوش در معلمان و توسعه رویکرد یادگیری مشارکتی در میان آن‌ها هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار