مدیرکل آموزش و پرورش خراسان جنوبی:

سواد و سوادآموزی،لازمه کاهش آسیب‌های اجتماعی است

بیرجند (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت امروزه سواد و اهمیت سوادآموزی نقش مؤثری در کاهش آسیب‌های اجتماعی داشته و در پژوهش‌های میدانی به عمل آمده رابطه معناداری بین این دو متغیر وجود دارد.

کد مطلب: ۱۳۸۹۲۴۷
لینک کوتاه کپی شد
سواد  و سوادآموزی،لازمه کاهش آسیب‌های اجتماعی است

سید علیرضا موسوی نژاد، در گردهمایی و نشست تخصصی حوزه معاونت سوادآموزی استان، با حضور موسسه علمی، آموزشی خوارزمی، به عنوان طرف قرارداد برون سپاری فعالیت های سوادآموزی اظهار کرد: این گردهمایی، با هدف اجرای مطلوب فعالیت های سوادآموزی شهرستان ها و مناطق استان و موسسه علمی- آموزشی خوارزمی برگزار شد.

وی، با بیان این مطلب که آموزش دهندگان دوره های سوادآموزی، نقشی اساسی در تحقق اهداف سوادآموزی و کاهش آسیب های اجتماعی در بین جامعه بی سواد و کم سواد استان را دارند، عنوان کرد: این مهم خود مصداق بارز جهاد تبیین است.

مدیرکل آموزش و پرورش بر نهادینه کردن منویات رهبر انقلاب مبنی بر ریشه کنی معضل بی سوادی و کم سوادی در بهارستان علم و ادب، تأکید کرد و گفت: توجه به مباحث تربیتی، آموزشی، علمی و مهارت‌افزایی سوادآموزان، گام اول در توانمندسازی جامعه مخاطب معاونت سوادآموزی به شمار می رود.

نماینده وزیر آموزش و پرورش در خراسان جنوبی، ضمن تسلیت ایام محرم الحرام اضافه کرد: دنیاپرستی و جهالت افراد موجب شد تا واقعه عظیم در کربلا به وقوع بپیوندد، اما اراده الهی موجب شد تا دین اسلام با خون سیدالشهدا و یاران باوفایش دچار تحریف نشود.

به گفته موسوی نژاد، باید سواد رسانه‌ای و آشنایی با زبان های زنده دنیا نیز به مخاطبین دوره های سوادآموزی آموزش داده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار