ثبت شرکت‌های اعتبارسنجی منوط به اخذ مجوز تاسیس از دبیرخانه شورا شد

تهران (پانا) - نمایندگان مردم در مجلس ثبت شرکت‌های اعتبارسنجی را منوط به دریافت موافقت اصولی از شورا و اخذ مجوز تاسیس از دبیرخانه شورا کردند.

کد مطلب: ۱۳۸۹۱۸۸
لینک کوتاه کپی شد
ثبت شرکت‌های اعتبارسنجی منوط به اخذ مجوز تاسیس از دبیرخانه شورا شد

نمایندگان در نشست علنی امروز مجلس شورای اسلامی در ادامه رسیدگی به گزارش شوردوم کمیسیون ویژه جهش و رونـق تولید و نظارت بـر اجـرای اصـل چهـل و چهـارم 44 قـانون اساسی درمورد طرح تأمین مالی و جهش تولید ازطریق اصلاح قوانین حداکثر از توان تولیدی و خدماتی کشور و حمایت از کالای ایرانی و رفع موانع تولید رقابت پذیر و ارتقای نظام مالی کشور با ماده 3 این طرح با 152 رأی موافق، 3 رأی مخالف و 5 رأی ممتنع از مجموع 196 نماینده حاضر در صحن موافقت کردند.

براساس ماده 3 این طرح؛ ثبت شرکت‌های اعتبارسنجی منوط به دریافت موافقت اصولی از شورا و اخذ مجوز تاسیس از دبیرخانه شورا است. نظارت بر عملکرد شرکتهای مزبور برعهده دبیرخانه شورا بوده و لغو و تعلیق مجوز آنها با پیشنهاد دبیرخانه و با تائید شورا است.

تبصره 1- شرکت‌های فعال در زمینه اعتبارسنجی که در حال حاضر مجوز بانک مرکزی جمهوری اسلامی ایران را دارند، موظفند حداکثر ظرف مدتی که شورا تعیین می‌کند، نسبت به تطبیق وضعیت خود با مفاد این قانون و مصوبات شورا اقدام کنند. درغیراینصورت، دبیرخانه موظف است از فعالیت آنها جلوگیری کند و به منظور ابطال مجوز از طریق شورا اقدام کند.

تبصره 2- اشخاص می‌توانند گزارش اعتباری مربوط به خود را در صورت احراز هویت دریافت کنند. دریافت اطلاعات یا گزارش اعتباری اشخاص حقیقی و حقوقی از شرکتهای اعتبارسنجی توسط اشخاص ثالث، منوط به موافقت آن اشخاص است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار