معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان و مراکز غیردولتی:

مدارس ‌غیردولتی رتبه‌بندی می‌شوند

تهران (پانا) - معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان و مراکز غیردولتی از رتبه‌بندی مدارس غیردولتی ‌خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۸۷۳۲
لینک کوتاه کپی شد
مدارس ‌غیردولتی رتبه‌بندی می‌شوند

احمد محمودزاده در حاشیه جلسه هم‌اندیشی کارشناسان مشارکت‌های مردمی مناطق ۱۹گانه شهر تهران با دریافت نظرات و صحبت‌های کارشناس مسئولان مشارکت‌های مردمی مناطق ۱۹ گانه از تلاش‌های این همکاران تشکر و عنوان کرد: همکاران ما می‌بایست با انگیزه به کار خود ادامه دهند زیرا این انگیزه و تعهد کاری ماست که باعث کارآمدی مدیریت و در نتیجه رضایتمندی ارباب رجوع و حل مشکلات می‌شود.

وی به لزوم نظارت صحیح بر مدارس غیردولتی و برخورد قاطع با خاطیان اشاره کرد و گفت: کارشناسان ما در مناطق باید به صورت مستمر بر مراکز آموزشی تحت حیطه خود نظارت داشته و از ایجاد برخی جبهه‌گیری‌ها و برندسازی‌ها توسط موسسان و مدیران مدارس جلوگیری کنند.

معاون وزیر آموزش و پرورش به عزم جدی وزارتخانه در جهت برخورد با مراکز آموزشی که از قوانین تخطی و شهریه بالاتر از نرخ مصوب دریافت می‌کنند و مدارسی که برخلاف نیاز واقعی‌شان از دستگاه‌های مربوطه اعتبار دریافت می‌کنند اشاره کرد و هشدار داد.

محمودزاده در ادامه به کارشناسان مناطق توصیه کرد که به صورت دوره‌ای از مدارس خود بازدید موثر به عمل آورده و به مراکزی که شاخص‌های استاندارد آموزش و پرورش را ندارند مجوز انجام فعالیت داده نشود.

وی در ادامه افزود: کیفیت‌بخشی به مدارس و توجه به مسئله تربیت اهمیت به‌سزایی در جهت رشد دانش‌آموزان و آینده جامعه داشته که این امر مهم نیز جز با نظارت دائمی و توانمندسازی نیروی انسانی امکان‌پذیر نیست.

در همین راستا محمودزاده از بسته توانمندسازی و بهسازی و ارتقای کیفیت نیروی انسانی در راستای محوری‌ترین موضوع سند تحول بنیادین رونمایی کرد که در این بسته قرار است معلمان در مدارس غیردولتی به صورت صحیح گزینش شوند و موضوع دوم این بسته مرتبط بودن رشته با دوره تحصیلی و تخصصی بودن نیروی انسانی است. موضوع سوم این بسته جذب نیروی درخور تعداد دانش‌آموزان در مدارس و توانمندسازی نیروها زیرنظر دانشگاه فرهنگیان است که حفظ این ساختار با نظارت و فعالیت های مسئولان مناطق محقق می‌شود. موضوع چهارم هم ارائه گواهی صلاحیت حرفه‌ای معلمان مدارس غیردولتی پس از گذراندن دوره‌های این طرح است که به صورت یک دوره ۳۶ ساعته حضوری و یک دوره ۲۴ ساعته ترکیبی به صورت پروژه‌ای و حضوری به اجرا خواهد رسید.

محمودزاده افزود: وزارت آموزش و پرورش همواره در تلاش برای توازن شهریه‌ای در مدارس غیردولتی بوده و در تمامی مصوبات خود به تاب‌آوری و توان اقتصادی مردم نیز توجه می‌کند، بنابراین تمامی همکاران می‌بایست با نظارت خود اقدام به بازگشت شهریه‌های مازاد مدارس به دانش‌آموزان کنند.

وی در ادامه به لزوم مشارکت مدارس در جریانات جامعه و راهپیمایی‌ها و همچنین مقابله با جریان‌های ضد هنجار اشاره کرد و گفت: ایجاد فضای تربیتی و پرورشی و قرآنی در مناطق با گفت‌و‌گوهای دینی مخصوصا با محوریت نماز و قرآن نقش به‌سزایی در رشد دانش‌آموزان مطابق با سند تحول بنیادین دارد.

محمودزاده همچنین از رتبه‌بندی مدارس غیردولتی بر اساس معیارهای معین در آینده خبر داد.

در پایان مراسم نیز محمودزاده به همراه سایر مسئولان وزارت آموزش و پرورش و اداره کل آموزش و پرورش شهر تهران به میزبانی مدیریت آموزش پرورش منطقه ۶ تهران از عکاسان و خبرنگار دانش‌آموز پانا حاضر در جلسه تقدیر به عمل آورد.

خبرنگار دانش آموز: عرشیا معینی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار