مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش ملارد خبر داد:

طرح استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزان سوادیار در ملارد کلید خورد

ملارد (پانا) - مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش ملارد از آغاز اجرای طرح استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزان سوادیار در کاهش بی‌سوادی با هدف افزایش ارتقای کیفیت عملکرد سوادآموزان در این منطقه خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۸۵۰۰
لینک کوتاه کپی شد
طرح استفاده از ظرفیت‌های دانش‌آموزان سوادیار در ملارد کلید خورد

آذر خشنود، مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش ملارد در تشریح این خبر گفت: در شهرستان ملارد با همت حوزه سوادآموزی دانش‌آموز، نرگس زندیه، پایه نهم آموزشگاه احرار و خبرنگار پانا، به عنوان نخستین دانش‌آموز سوادیار معرفی و مشغول به فعالیت شد.

وی در مورد اهداف این طرح ادامه داد: آموزش‌دهندگان می‌توانند برای ترغیب سوادآموزان در کلاس از دانش‌آموزان سوادیار استفاده کنند؛ یادگیری از طریق همیاری راهبردی است که سوادآموزان را در قالب گروه‌های منسجم و پایدار برای کار و تماس با یکدیگر برمی‌انگیزد. کار گروهی، بخش اصلی تحقق اهداف یادگیری در کلاس‌های درس است.

مسئول سوادآموزی آموزش و پرورش ملارد گفت: آموزش‌دهندگان برای یادگیری از طریق همیاری و به منظور تشکیل گروه‌ها باید خود رأساً وارد عمل شوند و گروه‌هایی بسازند. با توجه به تعلقی که اعضای گروه‌ها به گروه خود دارند، تماس آنان به حضور در کلاس افزایش می‌یابد.

وی در مورد نتیجه این فرایند بیان کرد: کسب نمرات بالا، به دلیل مشارکت فعال در کلاس، از نتایج این طرح است، همچنین عزت نفس سوادآموزان ارتقا می‌یابد و درک و فهم آنان از مطالب درسی افزایش پیدا می‌کند. هدف اصلی شتاب‌بخشی ، سرانجام بخشی به بی‌سوادی است که باید با بسیج همه امکانات و مشارکت همه دستگاه‌ها به این مهم دست یابیم.

خشنود تصریح کرد: در مرحله ابتدایی می‌توان از ظرفیت بازنشستگان فرهنگی به عنوان آموزش‌دهنده و از ظرفیت دانش‌آموزان به عنوان پشتیبان سوادیار، بهره برد.

خبرنگار: سحر شیخی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار