بازگشت «گل کوچک» به کوچه پس کوچه‌های شهر

تهران (پانا) - «گل کوچک» یکی از محبوب‌ترین و پرطرفدارترین رشته‌های ورزشی در بین نسل‌های گذشته بود که در کوچه پس کوچه‌های همه شهرها با دو تیر دروازه و یک توپ پلاستیکی بازی می‌شد.

کد مطلب: ۱۳۸۸۲۰۴
لینک کوتاه کپی شد
بازگشت «گل کوچک» به کوچه پس کوچه‌های شهر

‌ به گزارش روابط عمومی فدراسیون ورزش‌های همگانی، این رشته سال‌هاست به فراموشی سپرد شده بود و حالا با پیشنهاد فدراسیون ورزش‌های همگانی و موافقت وزارت ورزش، فوتبال خیابانی فعالیت خود را در این فدراسیون آغاز خواهد کرد.

علی خلیلی ضمن تایید این خبر گفت: ماهیت ورزش همگانی در دسترس قراردادن رشته‌های ورزشی جذاب و مهیج برای مردم است که همه علاقه‌مندان بتوانند با دسترسی سریع و کمترین هزینه به ورزش بپردازند.

وی ادامه داد: فوتبال خیابانی سال‌ها بازی اول کوچه پس کوچه شهرها و استان‌های مختلف بود که به دلیل برخی تغییرات فیزیکی شهرها کم‌رنگ شد. اما از آن‌جایی که برای مردم به ویژه نوجوانان و جوانان جذب است، تصمیم گرفتیم این رشته را دوباره احیا کنیم.

سرپرست فدراسیون ورزش‌های همگانی با بیان این که بزودی دوره‌ها و کلاس‌های آموزشی و مربیگری و رویدادهای پرتعداد این رشته برگزار خواهد شد، خاطرنشان کرد: تجربه درخشان مسابقات مینی‌فوتبال نشان داد، فوتبال بیش از اینکه جنبه قهرمانی داشته باشد، رشته‌ای همگانی است. به همین خاطر فوتبال خیابانی که از همه رشته‌های دیگر به مفهوم همگانی بودن نزدیک است بزودی به شهرها و بین نوجوانان و جوانان بازخواهد گشت.

خلیلی یادآور شد: فدراسیون ورزش‌های همگانی در آغاز تابستان طرح‌های مترو اسپرت و گذرگاه ورزش را با موفقیت اجرا کرد که نشان می‌دهد اگر شرایط و امکانان برای مردم فراهم شود آن‌ها مشارکت بالایی خواهند داشت. به همین خاطر بزودی طرح‌ها و برنامه‌های فوتبال خیابانی را اجرایی خواهیم کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار