در گفت‌وگو با پانا مطرح شد؛

15 هزار دانش‌آموز تحت پوشش به اردوی زیارتی-آموزشی می‌روند

تهران (پانا) - مدیرکل هماهنگی و ارتباطات فرهنگی کمیته امداد امام خمینی(ره) از برگزاری اردوهای تلفیقی زیارتی - آموزشی برای 15 هزار دانش‌آموز تحت پوشش خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۸۰۴۶
لینک کوتاه کپی شد
15 هزار دانش‌آموز تحت پوشش به اردوی زیارتی-آموزشی می‌روند

حسین رجبی در گفت‌وگو با پانا درخصوص برنامه‌های کمیته امداد برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان تحت پوشش گفت: «کمیته امداد هم مانند سایر ارگان‌های دیگر، در بحث غنی‌سازی اوقات فراغت یکسری وظایفی دارد. به‌طوری که امسال طی برنامه‌ریزی‌های انجام شده در 100 کانون در کشور، 1000 مرکز نیکوکاری تخصصی فرهنگی و 20 اردوگاه، برنامه‌های غنی‌سازی اوقات فراغت برنامه‌ریزی شده است.»

مدیرکل هماهنگی و ارتباطات فرهنگی کمیته امداد ادامه داد: «برای دانش‌آموزان و دانشجویان سرفصل‌های مختلف قرآنی، هنری، ورزشی، صنایع دستی و برنامه های مناسبتی تدارک دیده شده است که یکی از برنامه‌های مهم اردوهایی است که در قالب عناوین مختلف برای دانش‌آموزان مددجو برگزار می‌شود.»

وی افزود: «بخشی از اردوها، یک‌روزه هستند و درون استان در قالب تشویقی برای مددجویان برگزار می‌شود. بخشی از اردوها نیز به‌صورت سراسری و کشوری در اماکن زیارتی انجام می‌شود و اکنون اردوهای آموزشی - زیارتی برای 15 هزار نفر از دانش‌آموزان به‌صورت هوشمند و هدفمند در حال برگزاری است.»

رجبی خاطرنشان کرد: «هدف از برگزاری اردوهای آموزشی - زیارتی این است که برای دانش‌آموزان انگیزه تحصیلی ایجاد شود. در واقع در طول سال، دانش‌آموزان و جامعه هدف ما از جمله دانش‌آموزان مقاطع دهم، ششم، سمپادی‌ها و ابتدایی‌ها با پشتیبان تحصیلی در ارتباط هستند اما در فصل تابستان رویدادی را در قالب اردوی کشوری در اماکن زیارتی برای این دانش‌آموزان برگزار می‌شود که علاوه بر تفریح، هدایت تحصیلی نیز می‌شوند. این اردوها در 5 روز کاری برای دانش‌آموزان برگزار می‌شود و برنامه‌های آموزشی برای آنها تدارک دیده شده است.»

وی اضافه کرد: «این اردوها قبلا فقط زیارتی بود ولی امسال به‌صورت تخصصی هوشمند است و تلفیقی از برنامه‌های تفریحی، زیارتی و آموزشی است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار