آماده‌سازی جاده‌ها و پایانه‌های مرزی اربعین با ۲۱۰۰ میلیارد تومان

تهران (پانا) - معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با اعلام تلاش برای تامین اتوبوس زائران اربعین از طریق واردات و هماهنگی با شرکت‌های حمل و نقلی از مراحل نهایی ایمن‌سازی جاده‌ها با ۱۸۰۰ میلیاردتومان اعتبار و آماده‌سازی پایانه‌ها با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۷۸۱۴
لینک کوتاه کپی شد
آماده‌سازی جاده‌ها و پایانه‌های مرزی اربعین با ۲۱۰۰ میلیارد تومان

به گزارش وزارت راه و شهرسازی، رضا اکبری، معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای بخشی از برنامه‌ها و اقدامات اجرایی آن سازمان را برای تسهیل در سفرهای اربعین تشریح کرد و گفت: سازمان راهداری برای ایام اربعین سه سرفصل را در دستورکار قرار داده است که شامل ایمن‌سازی و آماده‌سازی در مرزهای اربعین در ۶ استان سیستان و بلوچستان، خوزستان، ایلام، کرمانشاه، کردستان و آذربایجان‌غربی، آماده سازی پایانه های مرزی، و تامین اتوبوس برای زائران از طریق واردات و سیستم‌های داخل است که در این سه بخش کارها در حال پیگیری و انجام است.

ایمن‌سازی جاده‌ها در ۶ استان برای اربعین با ۱۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار

معاون راهداری سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای ادامه داد: در خصوص ایمن‌سازی و آماده‌سازی در مرزهای اربعین در ۶ استان منتهی به مرزهای اربعین، یکهزار و ۸۰۰ میلیارد تومان اعتبار تخصیص یافته و هم اکنون حدود یکهزار پروژه‌ در این بخش فعال است که در برنامه است تا قبل از آغاز سفرهای اربعین این پروژه‌ها به اتمام برسد.

اکبری افزود: این پروژه‌ها شامل روکش آسفالت، خط‌کشی،‌ ایمن‌سازی و اصلاح نقاط حادثه خیز مربوط به مسیرهایی است که به مرزها منتهی می‌شود. هم اکنون پیشرفت فیزیکی این بخش بالای ۵۰ درصد است و به زودی به اتمام می‌رسد تا سفری ایمن برای هموطنان در ایام اربعین رقم بخورد.

آماده‌سازی پایانه‌های مرزی اربعین با ۳۰۰ میلیارد تومان اعتبار

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای سرفصل دوم را در بخش تمهیدات اربعین شامل آماده‌سازی پایانه‌های مرزی عنوان کرد و دراین‌باره توضیح داد: تعدادی پروژه برای خدمات بهتر به زائران در پایانه‌ها تعریف شده که شامل توسعه پایانه‌ها، نظافت و رنگ‌آمیزی پایانه‌ها، احداث سرویس‌های بهداشتی جدید در طول مسیر، خرید تجهیزات خنک کننده و آبسردکن، احداث سایبان، توسعه و آسفالت داخل پایانه‌ها و توسعه ساختمان‌ها و سیستم‌های تاسیساتی در پایانه‌هاست.

اکبری گفت: در پایانه‌های ۶ استان مسیرهای اربعین برنامه کاری تعریف و حدود ۳۰۰ میلیارد تومان برای اینکار تخصیص یافته است که قبل از اربعین این بخش نیز به اتمام خواهد رسید.

تامین اتوبوس زائران اربعین از طریق واردات و هماهنگی با شرکت‌های حمل و نقل داخلی

وی تمهید سوم را شامل تامین اتوبوس برای زائران عنوان کرد و با تاکید بر اینکه مهمترین چالش در ایام اربعین تامین اتوبوس و وسایل حمل و نقل عمومی است، برنامه‌های سازمان را در اینباره شامل تامین واردات ۲ هزار دستگاه اتوبوس و همچنین تامین اتوبوس داخلی در هماهنگی با اصناف و شرکت‌های حمل و نقلی عنوان کرد.

اکبری تصریح کرد: طبق جلسات و مصوباتی که در دولت اخذ شده مقرر است تا ۲ هزار دستگاه اتوبوس به سیستم ناوگان حمل و نقل عمومی افزوده شود.

به گفته اکبری، ارتقای سیستم های هوشمند برای مدیریت بهتر ناوگان از جمله دوربین‌ها، سامانه‌های ترددشمار که بتوانند وقت گیری و پایش ناوگان اتوبوسی سطح کشور را داشته باشند تا در کمترین زمان اتوبوس لازم را در مرزها تامین کنندT بخش دیگری از تمهیدات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این بخش است.

معاون سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در حال حاضر تیم تحلیلی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای با در اختیار داشتن آمار تردد ۴ تا ۵ ساعت گذشته در مرزهای اربعینی تحلیل خوبی از پیش‌بینی تردد در هر مرز در اختیار دارد که تا حد دقیقی می‌تواند تحلیل کند که در هر مرز چند میلیون نفر و در چه روزهایی تردد می‌کنند و در همان روزها برنامه‌ریزی برای تامین ناوگان و تسهیل در تردد، انجام شود.

اکبری در خصوص کمبودهای اتوبوس در ایام اربعین برای جابه‌جایی زائران توضیح داد: هم‌اکنون حدود ۳ هزار دستگاه حداقل کمبود وجود دارد که بخشی از آن با مصوباتی که در سطح دولت و معاون اول رییس جمهور اخذ شده قرار است از طریق وزارتخانه‌ها تامین شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار