رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی کشور:

سازمان انرژی اتمی قصد برگزاری المپیاد بین‌المللی هسته‌ای را دارد

تهران (پانا) - وزارت آموزش و پرورش و سازمان انرژی اتمی ایران تفاهم‌نامه همکاری امضا کردند.

کد مطلب: ۱۳۸۷۷۷۵
لینک کوتاه کپی شد
سازمان انرژی اتمی قصد برگزاری المپیاد بین‌المللی هسته‌ای را دارد

آیین انعقاد تفاهم‌نامه همکاری بین وزارت آموزش و پرورش و سازمان انرژی اتمی ایران و مراسم اختتامیه جشنواره علمی «من فناوری هسته‌ای هستم» صبح امروز ۲۶ تیر‌ با حضور وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان انرژی اتمی برگزار شد.

سید محمدحسین فقهی رئیس پژوهشگاه علوم و فنون هسته‌ای سازمان انرژی اتمی کشور در ابتدای این مراسم بیان کرد: برای اولین بار در تاریخ کشور و در دولت سیزدهم، دو همایش بین‌المللی با حضور معلمان در حیطه انرژی هسته‌ای برگزار شد.

فقهی افزود: سازمان انرژی اتمی قصد برگزاری المپیاد بین‌المللی هسته‌ای را دارد و لازمه موفقیت در این المپیاد برای ما این است که المپیاد ملی هسته‌ای داشته باشیم و پیشنهاد می‌دهم قبل از برگزاری المپیاد سازمان، ما در این زمینه پیش رفته باشیم.

رئیس پژوهشگاه علوم و فناوری هسته‌ای سازمان انرژی اتمی کشور با طرح این سوال که در سایر کشورها از چه زمانی دانش‌آموزان با علم هسته‌ای آشنا می‌شوند، گفت: بیشتر کشورهای پیشرفته از کلاس هفتم این کار را در مدارس برای دانش‌آموزان شروع می‌کنند و آن‌ها را به اردوهای بازدید از صنعت هسته‌ای می‌برند.

فقهی در ادامه تاکید کرد: اگر مبنای صنعت کشور را به سمت صنعت هسته‌ای ببریم نتایج مثبتی در پی دارد چراکه صنعت هسته‌ای یک صنعت بومی است، استانداردهای آن بسیار بالا است و در علوم پایه نیز نقش اساسی دارد. همچنین سرریز متخصصان صنعت هسته‌ای به سایر صنایع کشور کمک می‌رسانند و موجب توسعه روزافزون می‌شوند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار