توصیه‌های پلیس راهور برای ماه محرم

تهران (پانا) - معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ با اعلام اینکه از فردا شب رسما مراسم‌های ایام محرم آغاز می‌شود، گفت پلیس راهور برای این ایام تمهیدات و برنامه‌های ویژه‌ ترافیکی در نظر دارد.

کد مطلب: ۱۳۸۷۷۷۰
لینک کوتاه کپی شد
توصیه‌های پلیس راهور برای ماه محرم

سرهنگ احسان مومنی بیان کرد: در کنار محل‌هایی که موکب‌های عزاداری جهت ایام محرم ایجاد شده معمولا ایستگاه‌های صلواتی نیز جهت پذیرایی از شهروندان و عزاداران حسینی بر پا می‌شود که باید مسئولان موکب‌ها محل‌های مناسبی برای برپایی ایستگاه‌ها انتخاب کنند.

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ افزود: این ایستگاه‌ها باید فاصله مناسبی از حریم تقاطع‌ها و میادین داشته باشند و فاصله‌ای حدود 150 متر از این معابر داشته باشند. مسئولان موکب‌ها حتما سعی کنند کمتر فضای تردد خودروها را اشغال کنند و برای برپایی ایستگاه صلواتی قسمتی از پیاده‌رو را برای این کار اختصاص دهند و با پوشاندن روی کانال‌های آب هم برای این منظور استفاده کنند.

وی گفت: همچنین موکب‌داران باید به‌گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که در هنگام پذیرایی کمترین مزاحمت را برای رانندگان و سایر شهروندان داشته باشند.

سرهنگ مومنی بیان کرد: مسئولان موکب‌ها حتما علائم ایمنی و هشداردهنده را برای آشکارسازی نصب کنند تا خدای نکرده اتفاقی روی ندهد. همچنین در هنگام پذیرایی هم به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنند که کمتر ترافیک ایجاد شود.

وی خاطرنشان کرد: مراسم های ویژه ایام محرم از فردا شب شروع می‌شود و همکاران بنده اطراف محل برگزاری مراسم استقرار دارند. مردم و عزادارن حتما با تیم‌های پلیس راهور همکاری لازم را داشته باشند و در معابری که فضا موجود است حتما پارک مورب داشته باشند به گونه‌ای که قسمت عقب خودرو رو به پیاده‌رو و قسمت جلوی خودرو رو به خیابان باشد و مزیت استفاده از پارک مورب این است که هم فضای بیشتری برای پارک داریم و بعد از اتمام مراسم و هنگام خروج خیلی راحت‌تر خارج شوند و ترافیک کمتری را شاهد باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار