هشدار هواشناسی درخصوص تشدید وزش باد در شرق کشور

تهران (پانا) - سازمان هواشناسی کشور با صدور هشدار سطح نارنجی نسبت به وزش باد شدید در شرق و برخی مناطق مرکزی کشور هشدار داد.

کد مطلب: ۱۳۸۷۵۵۲
لینک کوتاه کپی شد
هشدار هواشناسی درخصوص تشدید وزش باد در شرق کشور

بر اساس این هشدار یکشنبه وزش باد به نسبت شدید تا شدید و در مناطق مستعد همراه با خیزش گردوخاک استان خراسان جنوبی و شمال سیستان و بلوچستان را فرا می‌گیرد.

این شرایط دوشنبه در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، جنوب و شرق خراسان رضوی، جنوب و شرق سمنان و شمال اصفهان روی می‌دهد.

برای سه شنبه وزش باد به نسبت شدید تا شدید و پیامدهای آن در شرق خراسان رضوی، شرق خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان، شمال اصفهان و شرق و جنوب سمنان انتظار می‌رود.

این شرایط چهارشنبه در خراسان جنوبی، شمال سیستان و بلوچستان و شرق خراسان رضوی تکرار می‌شود.

وزش این باد شدید اثرات مخاطره آمیزی نظیر «خیزش گردوخاک، کاهش شعاع دید و کاهش کیفیت هوا، خسارت به تجهیزات شهری و برون شهری از جمله سقوط بنر، تابلوهای تبلیغاتی، داربست‌ها و سازه‌های موقت، سقوط اشیاء از ارتفاعات و شکستن نهال‌ها و درختان کهن‌سال» در پی دارد.

توصیه می‌شود در زمان رخداد این پدیده‌ها از حضور در فضای باز اجتناب شود و از ترددهای جاده‌ای، فعالیت‌های عمرانی، پارک خودرو در حاشیه ساختمان‌های نیمه کاره و درختان کهن‌سال و انجام فعالیت‌های باغی و زراعی پرهیز شود.

همچنین اطمینان از استحکام سازه‌های موقت در این شرایط ضروری است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار