استاندار خراسان جنوبی خبر داد:

آبرسانی به ۵۰۲ روستای خراسان جنوبی تا سال ۱۴۰۳

بیرجند (پانا)- استاندار خراسان جنوبی گفت مقرر شد در قالب ۲ قرارداد مختلف تا پایان سال ۱۴۰۳، آبرسانی به ۵۰۲ روستای استان با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام شود.

کد مطلب: ۱۳۸۷۱۴۲
لینک کوتاه کپی شد
آبرسانی به ۵۰۲ روستای خراسان جنوبی تا سال ۱۴۰۳

جواد قناعت در حاشیه امضای تفاهم‌نامه همکاری مشترک استانداری خراسان جنوبی و قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) درخصوص محرومیت‌زدایی و پیشرفت منطقه‌ای افزود: طبق قرارداد اول آبرسانی به ۱۴۵ روستای استان در حال انجام است که در حال حاضر حدود ۶۰ درصد پیشرفت فیزیکی دارد.
وی گفت: همچنین در قرارداد دوم، آبرسانی به ۳۵۷ روستا با مشارکت قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) انجام خواهد شد و با این اقدام آبرسانی به تمامی روستاهای بالای ۲۰ خانوار استان خراسان جنوبی در افق ۱۴۰۳ به اتمام خواهد رسید.
نماینده عالی دولت در خراسان جنوبی افزود: فلسفه وجودی این قرارگاه، محرومیت‌زدایی از استان‌های کم برخوردار کشور است و امروز جلسات و توافقات خوبی در راستای محرومیت‌زدایی و پیشرفت منطقه داشتیم.
به گفته وی، قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) با توجه به ظرفیت قانونی که دولت و مجلس در اختیار آن قرار داده، ظرفیت خوبی برای محرومیت‌زدایی از استان‌های کشور است و نگاه این قرارگاه به استان‌های محروم ویژه و خاص است لذا حل مشکلات کلیدی و مهم این استان‌ها را در دستور کار جدی خود قرار می‌دهند.
قناعت با اشاره به برگزاری جلسات مختلف کارگروه‌های هفت‌گانه محرومیت‌زدایی استان از قبل با حضور مسئولان متولی گفت: در این جلسات مسائل مختلف استان به صورت تخصصی و موردی مورد بررسی قرار گرفت و امروز توافقات نهایی انجام شد.
وی بیان کرد: توافقات خوبی در زمینه آبرسانی به روستاها، احیای قنوات، آبخیزداری، احداث مسکن محرومان، راه روستایی، کاهش آسیب‌های اجتماعی، توسعه علم و فناوری و حوزه عشایری در این تفاهم‌نامه داشتیم.
استاندار خراسان جنوبی افزود: قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ساخت ۱۵ هزار واحد مسکن محرومان را در استان متقبل شده است همچنین در حوزه بهداشت و درمان درخصوص مراکز بیماربستر یا بیمارستان‌های محلی تکمیل هشت مورد را در دستور کار خود قرار داد.
قناعت با اشاره به اجرای طرح هادی روستایی در ۳۰۰ روستای خراسان جنوبی و ایجاد راه دسترسی به سایت‌های تلفن همراه به همت قرارگاه محرومیت‌زدایی گفت: مردم استان از پوشش تلفن همراه گلایه‌مند هستند و برخی سایت‌های پوشش تلفن همراه باید در نقاط صعب العبور ایجاد شود که با توجه به محدودیت منابع استانی، قرارگاه این موضوع را متقبل شد.
وی گفت: احداث ۱۰۰ زمین چمن مصنوعی و تکمیل ۳۷ طرح نیمه تمام ورزش روستایی از دیگر اقداماتی است که اجرای آن در دستور کار این قرارگاه قرار گرفت.
مقام عالی دولت سیزدهم در خراسان جنوبی با اشاره به شیوه تامین منابع مالی طرح‌های محرومیت‌زدایی در خراسان جنوبی گفت: ۷۰ درصد تامین منابع مالی این طرح‌ها از محل منابع استانی و ۳۰ درصد از محل منابع قرارگاه انجام خواهد شد البته برای تامین منابع استانی هم قرارگاه ما را کمک و همراهی خواهد کرد.
قناعت اظهار داشت: در قالب تفاهم‌نامه همکاری با قرارگاه امام حسن مجتبی (ع) ۳۲۰ مدرسه روستایی نیز در استان احداث و بازسازی می‌شود.
وی افزود: هفته آینده بندهای مختلف این تفاهم‌نامه که امروز به امضا رسید را برای مردم استان تشریح می‌کنیم و حدود سه ماه آینده شاهد اجرایی شدن مصوبات تفاهم‌نامه خواهیم بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار