اردوی دانش‌آموزان پسر عشایر در ایستگاه پایانی

تهران (پانا) - آیین اختتامیه بیست و دومین اردوی کشوری دانش‌آموزان پسر عشایر در اردوگاه ثامن‌الحجج مشهد مقدس برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۷۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
اردوی دانش‌آموزان پسر عشایر در ایستگاه پایانی

این مراسم با حضور بیش از ۶۰۰ دانش پسر متوسطه اول و دوم مدارس عشایر که بیش از ۹۰ درصد برای نخستین بار توفیق تشرف به حرم مطهر امام رضا(ع)در مشهد مقدس یافتند، مربیان و سرپرستان آنها برگزار شد.

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر وزارت آموزش و پرورش در این آیین ضمن تشکر و قدردانی از مربیان، سرپرستان و همکاران در دفتر که نقش مهمی در برگزاری این اردو داشتند، گفت: شما عزیزان مسئولیت خطیر راهبری دانش‌آموزان را از منطقه و استان خود تا مشهد و بر عکس را برعهده دارید که این در نوع خود کار بزرگی است.

«علی تیرگیر» همچنین از مسئولین برپایی نمایشگاه چادرهای عشایر در حاشیه این اردو قدردانی و خاطرنشان کرد: چادرهای عشایر هر استان نشان دهنده فرهنگ اصیل زندگی عشایر و منعکس کننده فرهنگ و سنت‌های هر قوم است، و برپایی این نمایشگاه در اردوگاه ثامن الحجج بر زیبایی‌های این اردو افزود و به دانش‌آموزان کمک کرد با زندگی عشایر دیگر استان‌ها که در پهنه جغرافیایی ایران زندگی می‌کنند، آشنا شوند.

وی افزود: همکارانم در دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر چند ماهی است در تدارک برگزاری این اردو بودند با کیفیت هر چه بهتر و غنی‌تر باشد و دانش‌آموزان بهره‌های فراوانی از زیارت خود و همچنین زندگی و کار تشکیلاتی ببرند؛ و زحمات آنها همین یکی دو هفته برگزاری اردو محدود نمی‌شود.

تیرگیر دانش‌آموزان عشایر را از استوانه‌های پایه‌ریزی و برپایی تمدن نوین اسلامی مد نظر رهبر انقلاب دانست و تصریح کرد: نقش نوجوانان و جوانان در بیانیه گام دوم انقلاب مورد تاکید جدی رهبر قرار دارد، و پدرانتان نیز در ابتدای انقلاب و جنگ تحمیلی چنان نقش‌آفرینی کردند که تمام خمینی(ره) عشایر را ذخایر انقلاب توصیف کردند.

مدیر کل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر گفت: اگر ما و شما چند روز در قالب اردوی کشوری دانش‌آموزان عشایر در مشهد مقدس گرد هم آمده‌ایم به برکت نظام مقدس جمهوری اسلامی و ایثارگری‌های شهدا و خون پاک آنان است.

وی اضافه کرد: در دوره‌های گذشته این قشر غیور و دلیر کشور به فراموشی سپرده شده بود و همین امر موجب شده تا شاخص‌های تربیتی و آموزشی در مدارس عشایری به نسبت مدارس شهری و روستایی از نمره و کیفیت کمتری برخوردار باشد.

تیرگیر تاکید کرد: شما دانش‌آموزان باید بدانید عظمت این انقلاب چگونه حاصل شده است و امام خمینی بنیانگذار جمهوری اسلامی محرومان و مستضعفین را صاحبان اصلی این انقلاب دانسته‌اند و همچنین اگر ما در این جایگاه قرار گرفته‌ایم و از دورترین و‌ محروم‌ترین مناطق کشور به مشهد مقدس آمده‌ایم، همت مسئولین انقلابی و خدوم کشور و تلاش‌هایشان نقش قابل توجهی دارد.

مدیرکل دفتر توسعه آموزشی و آموزش عشایر یادآور شد: تلاش شد تا این دوره از اردو، یک اردوی تمام ساحتی باشد و فعالیت‌های آن در چارچوب ساحت‌های شش‌گانه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش باشد و الحمدلله به نظر پر مهر امام رضا علیه‌السلام به هدف خود رسیدیم.

تیرگیر یادآور شد: شما مسابقه‌های ورزشی داشتید و جشنواره بازی‌های بومی و محلی برگزار شد، که این در ساحت تربیت زیستی و بدنی جای می‌گیرد. چادرزنی و فعالیت‌های دسته جمعی و تشکیلاتی داشتید که در ساحت تربیت اجتماعی و سیاسی می گنجد. بازدید از ایران خودرو خراسان در ساحت تربیت علمی و فناورانه و ساحت تربیت اقتصادی و حرفه‌ای تعریف شد.

وی افزود: برگزاری شب شعر و فرهنگ و سنت‌های ایرانی در ساحت تربیت زیبایی شناختی و هنری طراحی شد و زیارت بارگاه نورانی حضرت علی بن موسی‌الرضا علیه‌السلام که سنی و شیعه با هم رفتید در ساحت تربیت اعتقادی، عبادی و اخلاقی است.

مدیرکل دفتر توسعه عدالت آموزشی و آموزش عشایر با دیگر از معلمان عزیز کوچ‌رو که در افتتاحیه بیست و دومین دوره اردوی کشوری دانش‌آموزان عشایر از آنان تقدیر شد قدردانی کرد و معلمان را یکی از الزامات و و ضرورت‌های دستیابی به اهداف سند تحول بنیادین آموزش و پرورش دانست.

در این مراسم دانش‌آموزان عشایر (یک نماینده از هر ۲۴ استان شرکت کننده) احساسات و نظرات خود پیرامون این اردو و برنامه‌ها و فعالیت‌های آن را بیان کرد و صحنه‌های بی‌نظیری از حماسه، عواطف پاک، شور و شوق و اشک‌ها و لبخندها خلق شد.
همچنین در آیین اختتامیه بیست و دومین اردوی کشوری دانش‌آموزان عشایر، سرپرستان و مربیان دانش‌آموزان متوسطه اول و دوم هر استان نیز مورد تقدیر قرار گرفتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار