اسماعیلی خبر داد؛

فروش ۲/۵ میلیارد دلاری یکی از فیلم‌های ایرانی اکران شده در روسیه

به‌زودی جشنواره بین‌المللی فیلم خزر برگزار می‌شود

تهران (پانا) - وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت در موضوع مربوط به اکران فیلم‌‌های ایرانی در روسیه تجربه خوبی کسب شد و یکی از فیلم‌ها بیش از ۲/۵ میلیارد دلار فروش داشت.

کد مطلب: ۱۳۸۶۴۷۵
لینک کوتاه کپی شد
فروش ۲/۵ میلیارد دلاری یکی از فیلم‌های ایرانی اکران شده در روسیه

محمدمهدی اسماعیلی در حاشیه جلسه هیات دولت در جمع خبرنگاران اظهار کرد: هفته پیش سفر چند روزه‌ای به روسیه داشتم که توافقات خوبی با مقامات روسی داشتیم. برگزاری جشنواره بین‌المللی سینمایی خزر به تصویب رسید.

وی افزود: موضوع توافق‌نامه فرهنگی که ما و روس‌ها چند سال قبل داشتیم نیز در مجلس شورای اسلامی است که ان‌شالله در صورتی که به تصویب برسد، چندین مجموعه فرهنگی در مسکو، تهران و سن‌پترزبورگ آغاز به کار خواهد کرد. در موضوع مربوط به اکران فیلم‌‌های ایرانی تجربه خوبی داشتیم و یکی از فیلم‌ها بیش از ۲/۵ میلیارد دلار فروش داشت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بیان کرد: امسال نیز با مقامات روسیه توافق کردیم تا فیلم‌های جدیدی از ایران و شبکه نمایش سینمایی روسیه به نمایش دربیاید. کار بزرگی بوده و کمک موثری را به اقتصاد فرهنگ و هنر خواهد کرد و گام روبه جلو بسیار مثبتی است. ان‌شاءالله مقدمات اجرای بند ه تبصره 9 فراهم شده است و با همکاری خوب شرکت‌های دولتی، که وزارت نفت نیز گام اول را برداشته و اعلام آمادگی کرده که این یک درصد تکلیفی را بلافاصله در اختیار حوزه فرهنگ و هنر قرار خواهد داد.

ادامه دارد ...

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار