در گفت‌وگو با پانا؛

آیدین شفائی‌: ژانر موسیقی‌ام سلیقه مخاطب عام نیست

«پل» قطعه محبوبم است

تهران (پانا) - نوازنده سازهای کوبه‌ای گروه موسیقی علیرضا قربانی درباره ورودش به موسیقی و حضورش در این کنسرت و قطعه محبوبش توضیح داد.

کد مطلب: ۱۳۸۶۲۴۲
لینک کوتاه کپی شد
آیدین شفائی‌: ژانر موسیقی‌ام سلیقه مخاطب عام نیست

آیدین شفائی نوازنده سازهای کوبه‌ای گروه موسیقی علیرضا قربانی که این روزها در کاخ سعدآباد به اجرا می‌پردازد در گفت‌وگو با پانا درباره ورودش به موسیقی گفت: «از کودکی به هنرهای تجسمی علاقه‌مند بوده‌ام اما شرایط فراهم نشد به هنرستان بروم ولی پس از سال‌ها موسیقی را به‌عنوان شغل اصلی‌ام انتخاب کردم.»

وی با اشاره به اینکه از 13 سالگی گیتار می‌نواخته است اما شکستن دستش باعث شد تغییر مسیر دهد، توضیح داد: «در طول دوران درمان، سلایقم کمی متفاوت شد و به سازهای کوبه‌ای علاقه‌مند شدم.»

این هنرمند افزود: «با حسام ناصری در پروژه‌های شخصی‌اش همکاری می‌کردم و همین امر باعث شد که برای اجرا در کنسرت‌های اخیر علیرضا قربانی دعوت شوم.»

وی درباره همکاری در کنسرتی با تعداد بالای مخاطبان گفت: «تاکنون در اجرای بزرگی همچون کنسرت‌های اخیر حضور نداشتم، چراکه ژانر موسیقی‌ام سلیقه مخاطب عام نیست. بزرگ‌ترین اجراهایی که پیش از این داشتم در تالار وحدت و با ظرفیت آنجا بود.»

شفائی با اشاره به اینکه اجرا در اینگونه کنسرت‌ها حس بسیار عجیبی دارد، تصریح کرد: «پیش از این درباره علاقه مخاطبان به قطعات علیرضا قربانی اطلاعی نداشتم اما در قطعاتی مثل «ارغوان» که اجرایی ندارم، گوش دادن به صدای مخاطبان و دیدن واکنش‌هایشان بسیار تاثیرگذار است.»

این نوازنده درباره قطعه مورد علاقه خود از میان قطعات کنسرت اخیر علیرضا قربانی بیان کرد: «برخلاف نقش کمی که در قطعه «پل» دارم، اما آن را خیلی دوست دارم. قطعه «پل» قبل از اینکه به این گروه اضافه شوم نیز جزو قطعات مورد علاقه‌ام بود و آن را گوش می‌کردم. شعر، ملودی، هماهنگی میان آن‌ها و تنظیمی که دارد بر این علاقه تاثیرگذار است.»

این هنرمند در پایان خاطرنشان کرد: «اجراهای کوچک نسبت به اجراهای بزرگ سخت‌تر هستند، چراکه تماشاگران خیلی نزدیک به نوازندگان می‌نشینند، ولی در اجراهای بزرگ‌تر نوازنده از تماشاگر دور می‌شود. اضطرابی که در اجراهای کوچک وجود دارد حس می‌شود اما حس نوازندگی در اجراهای با جمعیت بزرگ دلچسب است.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار