سریرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز:

نیروی انسانی در مدیریت بحران مقدم بر سخت افزار است

خبرگزاری پانا:سریرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز با اشاره به نقش نیروی انسانی در پدافند غیر عامل و آمادگی مردم در زمان وقوع بحران ها تصریح کرد: در این راستا نقش نیروی انسانی به عنوان نرم افزاز مقدم بر سخت افزار خواهد بود.

کد مطلب: ۱۳۸۵۷۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا؛مجید سریزدی در دومین جلسه شورای هماهنگی مدیریت بحران استان افزود: بسیاری از مشکلات امروز به دلیل عدم ارائه راهکارهای درست نسبت به حوادث گذشته به وجود آمده است که باید در برنامه ریزی مورد توجه قرار گیرد.

سریرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز مدیریت به موقع حوادث را مهمترین روش مقابله با بحران عنوان کرد و گفت:برنامه ریزی و مدیریت به موقع مهم ترین روش مقابله با بحران در زمان وقوع حوادث طبیعی است.
سریزدی خاطرنشان کرد: با فرهنگ سازی و هماهنگی و آموزش‌های لازم به عموم شهروندان باید آمادگی های لازم را درزمان بروز حوادث طبیعی مثل سیل و زلزله داشته باشیم تا بتوانیم به درستی بحران را مدیریت کنیم.

وی اظهار داشت: برای جلوگیری از بحران‌ها می توان با نهادینه کردن فرهنگ آموزش در میان شهروندان از بسیاری از خطرات جلوگیری کردبنابراین از پتانسیلی که در این خصوص وجود دارد باید به نحو مطلوب در بلایای و حوادث طبیعی بهره جست.

سریزدی برگزاری گارگاه‌ها و همایش‌های توجیهی و آموزشی برای مسئولین ذی ربط و اطلاع رسانی در میان مردم را از ضروریات جامعه امروز دانست و تصریح کرد: در این راستا می توان از ظرفیت هایی که در مساجد، دبیرستان ها و پایگاه های مقاومت بسیج وجود دارد استفاده کرد.

سریرست معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری البرز نقش آموزش در اثربخشی مدیریت بحران را بی بدیل دانست و عنوان کرد: بی شك نیروی انسانی متخصص اصلی ترین نقش را در این مراحل برعهده خواهند داشت كه این تخصص جز از طریق اموزش و اهتمام به استقرار فرایند آموزش آحاد جامعه به خصوص در مدارس میسر نخواهد بود.

وی در ادامه گفت: یکی از اهداف دولت تدبیر و امید در خصوص مدیریت بحران این است که با اتکا به داشته های موجود از همه آحاد جامعه برای مدیریت و آموزش بلایای طبیعی استفاده نماید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار