در بازدید عملیاتی مرز شلمچه مطرح شد؛

پیش‌بینی افزایش سفرهای زمینی برای زیارت عتبات در تابستان امسال

تهران (پانا) - جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا با پیش‌بینی افزایش سفرها به سمت مرزهای غربی برای زیارت عتبات، تمهیدات اتخاذ شده در این خصوص را شرح داد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۶۷۱
لینک کوتاه کپی شد
پیش‌بینی افزایش سفرهای زمینی برای زیارت عتبات در تابستان امسال

سردار سید تیمور حسینی با اشاره به افزایش سفرهای تابستانی اظهارکرد:‌ امسال شاهد افزایش سفرها در ایام تابستان هستیم، همچنین با توجه به نزدیکی به ایام ماه محرم و همچنین اربعین احتمال افزایش سفرها به سمت مرزهای غربی و زیارت عتبات نیز افزایش یافته است، از این رو لازم است که تمهیدات لازم برای ارتقا ایمنی ترافیکی مسافران و زائران اتخاذ شود.

وی با بیان اینکه پیش‌بینی می‌کنیم که روند افزایشی تردد با توجه به شروع ماه محرم و سفرهای زیارتی تا پایان شهریور ماه نیز ادامه داشته باشد، گفت:‌ با توجه به فرارسیدن ایام ماه محرم و افزایش تردد زائرین برای خروج از مرزهای زمینی کشور مانند مهران، شلمچه، چزابه و آذربایجان غربی، پلیس راهور از دو ماه قبل به صورت مداوم و مستمر پیگیر مسائل و موارد مرتبط با تمهیدات مناسب و تجهیزات ترافیکی لازم برای تسهیل تردد زائران است.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا ادامه داد: هدف ما این است که در این ایام بتوانیم شاهد سفرهایی بدون ترافیک و تصادف همراه با امنیت و ایمنی کامل باشیم و زائران عزیز در پایان سفر زیارتی خود با صحت و سلامت به شهرهایشان بازگردند.

حسینی با اشاره به گرمای هوا و اثر آن بر رانندگی نیز اظهارکرد:‌ با توجه به شرایط جوی هوای کشور و گرمای شدید احتمال افزایش تردد زائرین از مرزهای آذربایجان غربی را نیز پیش‌بینی کرده‌ایم و اقداماتی نیز انجام شده تا زیرساخت‌ها در این استان نیز ارتقا پیدا کند.

وی با بیان اینکه مرز مهران یکی از نزدیک‌ترین مرزها برای سفر به عتبات است، گفت: همین موضوع نیز سبب شده تا در سال‌های اخیر بیشترین تردد در مرز مهران باشد. در همین راستا نیز پلیس راهور و فرمانداری شهر ایلام تمام تلاش خود را خواهد کرد تا تونل و پل ارتش و محور کنجانچم در شهر ایلام و اتصال آن به مرز مهران هرچه سریعتر و قبل از شروع مراسم بزرگ اربعین انجام شود.

جانشین رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی فراجا درباره زائرانی که ممکن است از مرزهای شرقی وارد ایران شده و از آنجا به عراق سفر کنند، نیز گفت: پلیس راهور به موازات توجه به مرزهای غربی، تمهیدات لازم برای مرزهای شرقی کشور را نیز اتخاذ کرده است. طبق پیش‌بینی‌های انجام شده امسال شاهد افزایش ورود شیعیان و مسافران از کشورهای همسایه خواهیم بود. در همین راستا نیز تمهیداتی را در دستورکار خود قرار داده و موارد مرتبط با این مناطق به زودی اعلام خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار