مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش:

مراقبان سلامت فرماندهان میدانی خروج از شرایط اضطراری هستند

تهران (پانا) - مدیر کل دفتر سلامت و تندرستی وزارت آموزش و پرورش، مراقبان سلامت را فرماندهان میدانی خروج از شرایط اضطراری توصیف کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۶۲۲
لینک کوتاه کپی شد
مراقبان سلامت فرماندهان میدانی خروج از شرایط اضطراری هستند

اعظم گودرزی در آئین افتتاحیه دوره مدیریت بحران در شرایط اضطراری که در شهر سنندج در حال برگزاری است، عنوان کرد: ما در این دوره که با حضور 10 درصد از مراقبان سلامت کشور در حال برگزاری است، درصدد هستیم اهداف تعیین شده برای آن را محقق ساخته و خروجی این دوره، ارتقای دانش فنی مدرسان حاضر باشد.

وی افزود: امیدواریم این دوره که به صورت کارگاهی برگزار می‌شود نهایت اثربخشی را داشته باشد و الگوهای مدیریت بحران را به بهترین شکل ممکن به مراقبان سلامت ارائه دهد.

مدیرکل دفتر سلامت و تندرستی عنوان کرد: شما مراقبان سلامت باید در شرایط بحرانی و اضطراری نقش یک فرمانده میدانی را داشته باشید و با آرامش دادن به سایرین، محیط را کاملا در دست خود بگیرید و با ارائه بهترین راهبرد مقابله‌ای، بحران را به سلامت پشت سر بگذارید.

گودرزی خاطر نشان کرد: ما برای پیشبرد دقیق برنامه‌ها و مدیریت شرایط اضطراری نیازمند همراهی مدیران مدارس هستیم چرا که اگر مدیران مدارس در مواقع بحرانی همراهی لازم را با ما نداشته باشند قطعا نخواهیم توانست کیفیت لازم را در شرایط اضطراری داشته باشیم.

وی افزود: امسال درصدد جذب ۴۰۰ نفر مراقب سلامت هستیم که با جذب ۳۱۰ نفر در سال گذشته تعداد مراقبان به ۷۱۰ نفر می‌رسد. این راهبرد دفتر سلامت و تندرستی و در کل مجموعه وزارت است که حتما با جذب جدید و نیز باز‌آموزی نیروها درصدد توانمندسازی حوزه سلامت برآییم.

گودرزی با بیان اینکه یکی دیگر از ظرفیت‌هایی که در اختیار ما قرار دارد، سفیران سلامت مدارس هستند که بهترین پتانسیل را برای مواقع اضطراری دارند، ادامه داد: گسترش و تجهیز اتاق‌های بهداشتی هم می‌تواند در این مواقع بسیار موثر و کارساز باشد.

وی تاکید کرد: وزارت آموزش و پرورش در تجهیز اتاق‌های بهداشت و همچنین تعمیر و تجهیز سرویس‌های بهداشتی و نیز ارائه سایر خدمات، بسیار جدی است و امیدواریم با همکاری مجموعه استان‌ها و شهرستان‌ها و انجام یک نیازسنجی دقیق بتوانیم این مهم را محقق سازیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار