مدیر دبستان یاس نبی شهرستان رباط کریم :

دبستان یاس نبی شهرستان رباط کریم منتخب کشوری رویداد بین المللی الف تا شد

رباط‌کریم (پانا) - مدیر دبستان یاس نبی واقع در شهرستان رباط کریم از منتخب کشوری شدن این مدرسه در رویداد بین المللی "الف تا" خبر داد و بر طراحی آموزش‌های مدارس ابتدایی بر محوریت بازی و سرگرمی تاکید کرد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد
دبستان یاس نبی شهرستان رباط کریم منتخب کشوری رویداد بین المللی الف تا شد

از ۱۸ مدرسه منتخب ملی رویداد الف تا، ۴ مدرسه از شهرستان‌های استان تهران برگزیده شدند که یکی از این چهار مدرسه، مدرسه دخترانه ابتدایی یاس نبی واقع در شهر جدید پرند از شهرستان رباط‌کریم است.

لیلا حیدری، مدیر دبستان یاس نبی در شهرستان رباط‌کریم در گفت‌و‌گو با پانا، در بیان رزومه کاری خود گفت: «نفر اول جشنواره کشوری نوجوان سالم در رشته خلق کاراکتر آموزشی، نفر اول جشنواره تدریس درس دینی در سطح کشور، نفر اول جشنواره تدریس درس تفکر و سبک زندگی در سطح استان تهران و کسب رتبه کشوری در جشنواره معلمان هنرمند در رشته کارگردانی نمایش عروسکی را در رزومه خود ثبت کردم.»

وی اظهار کرد: «دبستان یاس نبی با شعار "آموزش با طعم لذت"، ایده مرکزی هویت بخشی و شخصیت سازی مدرسه؛ طرح‌ها و برنامه‌های خلاقانه، نو و اثرگذاری را اجرا کرده است که نتایج بسیار مثبت، اثربخش و موفقی را تجربه کرده است. این دبستان دولتی که با کمترین امکانات با کمک کادر دبستان، آموزگاران پرتوان و پر انرژی و مشارکت مثال زدنی اولیا اداره می‌شود.»

حیدری در ادامه با بیان اینکه در مدرسه یاس نبی چه اقداماتی انجام شده است، تشریح کرد: «طرح‌های اجرا شده و در حال اجرا در این مدرسه شامل قصه‌های یاس نبی، رادیو مدرسه، شنبه‌های بدون استرس، کلاس‌های کل‌گرا (کلاس باز)، سیب زرین دبستان یاس نبی، جام داژبال (مادر و دختر)، ساخت سرود اختصاصی با شعر اختصاصی، مسابقه ویژه و خاص درسی یک دو سه، ساخت عروسک نمایشی حرفه‌ای با الهام از المان‌های بومی شهر که خوشبختانه به نماد آموزشی و فرهنگی شهر تبدیل شده است؛ تزیین تماتیک دبستان، باشگاه یاس‌دخت و راه‌اندازی استودیو یاس نبی است.»

مدیر دبستان یاس‌نبی در ادامه گفت: «ما معتقدیم تمرکززدایی و بومی‌گرایی مهم‌ترین عامل در ایجاد تحول است. بنابراین هویت بخشی و ایجاد شخصیت برای مدرسه اساسی ترین گام در جهت بومی گرایی و به تبع آن تحول است. برنامه های دبستان یاس نبی با تمرکز و توجه در این دال مرکزی طراحی و اجرا شده و نتایج اثربخش آن ملموس و قابل اندازه گیری و سنجش است. دیده شدن فعالیت های دبستان یاس نبی می‌تواند هم موجب تقویت و تصحیح معایب فعالیت‌های این دبستان شود و هم می‌تواند در برخی موارد الگوی مدارس دیگر باشد.»

حیدری در تشریح چگونگی رویداد بین‌المللی الف تا تصریح کرد: «رویداد بین‌المللی الف تا به دنبال اجرایی کردن سند تحول بنیادین است. مدارسی که سبک جدید و منطبق با سند را اجرا کردند، مورد توجه این رویداد بود. این رویداد به دنبال تغییر و خلاقیت در تمامی ابعاد برنامه های مدارس و هویت‌سازی برای مدارس است. دبستان یاس نبی با توجه به اجرای برنامه های تمام ساحتی، نو، خلاقانه و دانش آموز محور مورد توجه این رویداد قرار گرفته است.»

وی درباره اینکه شیوه تربیت و تدریس برای مدارس ابتدایی باید چگونه باشد تا دانش آموزان علاقمند به یادگیری دروس شوند و از آن زده نشوند اضافه کرد: «با توجه به اینکه دانش آموزان بخش زیادی از ساعات طلایی زندگی خود را در مدرسه سپری می کنند، باید حضور در مدرسه عین زندگی باشد. یعنی بچه ها باید بتوانند بازی کنند، ورزش کنند و در واقع باید در مدرسه خوشحال باشند و به آنها خوش بگذرد. به همین جهت باید تمام آموزش‌ها در مدارس ابتدایی با محوریت بازی و سرگرمی طراحی شود تا بچه ها مدرسه و حضور در مدرسه را دوست داشته باشند. آن وقت است که یادگیری و آموزش هم برای آنها به بهترین شکل ممکن اتفاق می‌افتد.»

مدیر مدرسه یاس نبی منتخب رویداد بین‌المللی الف‌ تا در پایان تا از تلاش ها و زحمات کادر دبستان و آموزگاران درجه یک و پرتلاش دبستان همچنین از اولیای همیشه همراه دبستان و دختران یاسی تشکر کرد.

دانش‌آموز خبرنگار: بهار افراسیابی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار