مراسم تقدیر از برگزیدگان دختر در مسابقات قرآن، عترت و نماز در نجف آباد

اصفهان (پانا) - به مناسبت دهه امامت و ولایت و عید سعید غدیر خم، مراسم تقدیر از برگزیدگان دختر مسابقات قرآن، عترت و نماز در شهرستان نجف آباد استان اصفهان برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۵۲۹۱
لینک کوتاه کپی شد
مراسم تقدیر از برگزیدگان دختر در مسابقات قرآن، عترت و نماز در نجف آباد

این مراسم با حضور پرشور دانش آموزان دختر برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز در دو دوره ابتدایی و متوسطه همراه بود.

مسابقات قرآن، عترت و نماز هر ساله در بخش‌های کتبی و شفاهی و به عنوان یک رخداد فرهنگی در همه دوره‌های تحصیلی و در دو بخش فرهنگیان و دانش آموزان برگزار می‌ شود و رفتارسازی دینی دانش آموزان یکی از دغدغه‌های برگزاری این مسابقات است که شامل رشته‌های قرائت و ترتیل، حفظ، صحیفه سجادیه، مصباح الهدی، تفسیر ، چهل حدیث و.... می شود.

در ابتدای این مراسم، محمد دری کارشناس امور تربیتی آموزش و پرورش شهرستان نجف آباد ضمن تبریک عید سعید غدیر خم، یکی از بزرگترین اعیاد شیعیان، درباره رخداد عید غدیر در ذی‌الحجه سال دهم هجری و خلاصه واقعه غدیر خم توضیحاتی را بیان کرد.

همچنین وی در مورد پیام عید غدیر خم افزود: داستان غدیر از عظمت و ضرورت ولایت خبر می‌دهد و پیامی را به دنبال دارد که رسول اکرم صلی الله علیه و آله بر اهمیت و عظمت آن واقف بود و همین سبب شد که مردم وجمعیت را در زیر آن آفتاب سوزان نگه دارد و رسالت آسمانی خویش را به مسلمانان ابلاغ کند.

در ادامه مراسم، حسین شهیدی کارشناس قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان در سخنرانی خود، عید غدیر را تبریک گفت و دانش آموزان برگزیده مسابقات قرآن، عترت و نماز را از نخبگان دینی کشور شمرد و عنوان کرد: کشور باید به داشتن چنین دانش آموزانی افتخار کند.

دانش آموزان دختر برگزیده در این مسابقات در دوره ابتدایی ۳۰۰ نفر و در دوره متوسطه حدود ۴۰۰ نفر بودند که از بین ۳۰۰۰ دانش آموز شرکت کننده برگزیده شده بودند.

وی افزود: یکی از مهم‌ترین اهداف آموزش و پرورش در کنار آموزش دروس کتب درسی به دانش آموزان، تعلیم و تربیت آنها متناسب با فرهنگ اسلامی و دینی است و از اهداف برگزاری مسابقات قرآنی آشنایی دانش آموزان با معانی و زیبایی های کلام الهی و همچنین سخنان اهل بیت علیه السلام است.

در طی این مراسم نیز گروه سرود دختران آیه های ایثار و انتظار به سرپرستی فاطمه قائدی و پشتیبانی هیئت ۱۱۳ مهدیه نجف آباد و بنیاد شهید، سرود هایی را اجرا کردند.

یدالله عابدی، مدیرآموزش و پرورش شهرستان نجف آباد نیز ضمن تبریک دهه امامت و ولایت، دانش آموزان برگزیده را مورد تشویق قرار داد و افزود: تلاش و پشتکار با هدف کسب مهارت و تجربه در زمینه های مختلف می‌تواند سبب موفقیت و پیشرفت در آینده ای نزدیک می شود.

دانش آموز خبرنگار : مرضیه سلیمانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار