نایب رئیس اول مجلس دانش‌آموزی البرز در گفت‌وگو با پانا:

مجلس دانش‌آموزی بخشی از فرآیند تربیت سیاسی و اجتماعی است

کرج (پانا) - نایب رئیس اول مجلس دانش‌آموزی استان البرز گفت مجلس دانش‌آموزی بخشی از فرآیند تربیت سیاسی و اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۳۸۴۹۱۹
لینک کوتاه کپی شد
مجلس دانش‌آموزی بخشی از فرآیند تربیت سیاسی و اجتماعی است

پانیذ محمودی، نائب رئیس مجلس دانش‌آموزی البرز و عضو هیات رئیسه مجلس دانش‌آموزی ناحیه ۳ کرج در گفت و گو با پانا عنوان کرد: «در نیمه اول آبان ماه فضای برگزاری انتخابات شورای دانش آموزی در مدارس سراسر کشور برقرار است. برگزاری شوراهای دانش آموزی زمینه ای برای شرکت در مجلس دانش آموزی است و مسلما مجلس دانش آموزی نیز از دل همین شوراهای دانش آموزی در سطح مدارس کشور شکل می‌گیرد.»

وی افزود: «قطعا اگر بحث شوراهای دانش آموزی مدارس توسط مدیران، معاونان و سایر مسئولین مدارس جدی گرفته و پراهمیت تلقی شود، انگیزه و شوق کافی برای نمایندگی مجلس دانش آموزی در دل دانش آموزان و نوجوانان ما ایجاد خواهد شد.»

نائب رئیس مجلس دانش آموزی استان در توصیف فضای مجلس دانش آموزی گفت: «مجلس دانش آموزی بستری را برای رسیدن به خودشناسی و خودآگاهی فراهم می‌کند و تکمیل کننده فرآیند تربیت سیاسی و اجتماعی است. معتقدم حضور در مجلس دانش آموزی از من فرد حقوقی و ضابطی ساخته است و همچنین موجب شده در صدد کشف توانایی ها و استعدادهایم تلاش بیشتری داشته باشم و به خودآگاهی بیشتری دست یابم.»

محمودی در رابطه با اهداف و محوریت تشکیل مجلس دانش آموزی بیان کرد: «ترویج فرهنگ مشارکت جویی، تعاون و همکاری، مسئولیت پذیری و زمینه سازی برای مشارکت فکری و عملی دانش آموزان در عرصه های مختلف آموزش و پرورش از مهم ترین اهداف تشکیل مجلس دانش آموزی هستند. همچنین مجلس دانش آموزی تلاش دارد در صدد آشنایی بیشتر دانش آموزان با مقوله های اجتماعی، سیاسی و اقتصادی داخل و خارج از کشور قدم بردارد.»

وی در تشریح برنامه های خود در مجلس دانش آموزی اظهار کرد: «مطمئنا من و سایر نمایندگان مجلس دانش آموزی سعی داریم به عنوان نماینده ای از جانب قشر دانش آموز و فرهنگی جامعه پیگیر خواسته ها و نیازهای بارز و اساسی این قشر باشیم. بنابراین تلاش خواهیم کرد نیازهای دانش آموزان در زمینه های پرورشی و فرهنگی، تربیتی، امکانات و سایر نیازهایشان را به گوش مدیران و مسئولین آموزش و پرورش برسانیم. بدون شک دغدغه مندی نمایندگان مجلس دانش آموزی می‌تواند در زمینه های گوناگون برای قشر دانش آموز و فرهنگی جامعه کمک کننده باشد. همچنین بهره گیری از نظرات دانش آموزان در اصلاح قوانین، مقررات و طرح ها و برنامه های مرتبط با آنها از دیگر اقدامات لازم در مجلس دانش‌آموزی است.»

نائب رئیس مجلس دانش‌آموزی البرز در پایان یادآوری کرد: «یکی از رایج‌ترین آسیب‌های اجتماعی قابل توجه در میان دانش‌آموزان و نوجوانان نبود خودشناسی است. راهکاری که به شخصه پیشنهاد می‌کنم شرکت و حضور در فعالیت‌های دانش‌آموزی مدارس و ادارات، گردهمایی‌ها و مجالس دانش‌آموزی و انجام فعالیت‌های جمعی است که دانش‌آموزان را به خودشناسی می‌رساند و آن‌ها را در برداشتن قدم‌هایی به جهت یافتن استعدادهایشان یاری می‌کند.»

دانش آموز خبرنگار: آتوسا هشترود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار