مدیر آموزش و پرورش عباس‌آباد:

خودمراقبتی مهم‌ترین اصل برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

عباس آباد(پانا)- مدیر آموزش و پرورش شهرستان عباس‌آباد در همایش تجلیل از منتخبین طرح ملی نماد و یاریگران زندگی گفت خودمراقبتی مهم‌ترین اصل برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است.

کد مطلب: ۱۳۸۴۶۶۵
لینک کوتاه کپی شد
خودمراقبتی مهم‌ترین اصل برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی است

محمود الیاسی در همایش تجلیل از منتخبین طرح ملی نماد و یاریگران زندگی که با حضور مسئولین شهرستانی، مدیران و مشاوران فعال در این حوزه و دانش‌آموزان منتخب استانی و شهرستانی در دبیرستان نمونه دولتی شهید معراج برگزار شد، ضمن قدردانی از همه دست‌اندرکاران به‌ویژه اداراتی که عضوکارگروه طرح نماد هستند، به تشریح طرح یاریگران زندگی پرداخت و افزود: طرح یاریگران زندگی الگویی برای خودمراقبتی دانش‌آموزان است که در سطح مدرسه‌ها با هدف آموزش دانش آموزان و خانواده‌ها در زمینه پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی اجرایی شده است تا مدرسه به مکان تمرین زندگی و فضایی لذت بخش برای یادگیری تبدیل شود.

الیاسی در ادامه با اشاره به آموزش‌های خود ایمنی که در این طرح لحاظ شده است، خاطرنشان کرد: افزایش توانمندی دانش‌آموزان و آگاهی‌ بخشی به آنان در برابر آسیب‌های اجتماعی از جمله اعتیاد در این طرح پیش بینی شده‌ است و در قالب آن آموزش ‌و پرورش با اجرای برنامه‌های آموزشی، تربیتی، ترویجی و مراقبتی، ذهن کنجکاو آینده سازان را در برابر مخاطراتی همچون اعتیاد هوشیار می‌کند.

مدیرآموزش و پرورش شهرستان عباس‌آباد طرح یاریگران زندگی را اقدامی فرهنگی برشمرد و گفت: طرح یاریگران زندگی اقدامی فرهنگی و آگاهی بخش در جامعه است که دانش آموزان مقاطع تحصیلی از پایه اول ابتدایی تا آخر متوسطه را زیر پوشش برنامه‌های آموزشی ـ مشاوره ای قرار می‌دهد.

وی ادامه داد: خود مراقبتی مهم ترین اصل برای پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی همانند اعتیاد به مواد مخدر است که در این روزها در دو کانون خانه و مدرسه باید اهمیت ویژه‌ای به آن داده شود.

امام جمعه کلارآباد نیز در این مراسم با اشاره به جایگاه باورهای دینی در پیشگیری از اعتیاد و این که اعتقادات مذهبی برای جلوگیری از اعتیاد جنبه مداخله‌گرایانه دارد، گفت: اعتقادات مذهبی، مانند فعالیت‌های پیشگیرانه‌ای است که برای تحریم شروع مصرف مواد مخدر به کار گرفته می‌شود و می‌تواند دربرگیرنده آموزش مستقیم مردم درباره منع مصرف مواد و همچنین هدفمندکردن زندگی باشد.

حجت السلام محمد خطیبی با اشاره به اجرای طرح یاریگران زندگی افزود: هدف این طرح، اجتماعی کردن موضوع مبارزه با مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد است که در راستای اجرای این طرح همه در سطح اجتماع نقش مهم و بسزایی دارند.

در پایان این مراسم از اداراتی که عضو کارگروه نماد هستند، مدیران و مشاوران برتر مدارس و دانش آموزان برتر در این حوزه فعالیت داشتند، با اهدای لوح سپاس تجلیل شد.

لیلا امینه

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار