نویسنده خلیل آبادی:

اندیشیدن مقدمه درست نوشتن است

خلیل آباد (پانا) - یک نویسنده خلیل آبادی گفت هدف از نوشتن پرورش و صیقل دادن روح و رسیدن به کمال مطلوب اندیشه است، چرا که اندیشیدن مقدمه درست نوشتن و پرورش فکر و روح انسان است‌.

کد مطلب: ۱۳۸۴۴۸۰
لینک کوتاه کپی شد
اندیشیدن مقدمه درست نوشتن است

آزاده رستمی، نویسنده خلیل آبادی در گفت‌وگو با پانا در مورد علت نامگذاری 14تیر به عنوان روز قلم گفت: به دو دلیل ۱۴ تیر را روز قلم نامیدند. دلیل اول جشن تیرگان و به رسمیت شناختن کاتبان در زمان هوشنگ، از پادشاهان پیشدادی و دلیل دوم روز سیارۀ عطارد یا همان تیر است که به عنوان کاتب ستارگان شناخته می‌شود.»

وی افزود: «من نویسندگی را در حوزه مقاله و متن ادبی بیشتر انجام دادم و از سال۸۱ تاکنون در حوزه شعر و مقاله و متن ادبی فعالیت دارم.»

این نویسنده در مورد آثار خود گفت: مجموعه شعرم به نام وطنم پیراهن توست. مجموعه اشعار مشترکم با نامهای (کویر، تاک، ترنج: مجموعه شعر شاعران کاشمر)، زمزمه محبت، اشعار معلمان شاعر خلیل آبادی، ملکوت هشتم، برگزیده اشعار رضوی، مولانا خلاصه مقاله همایش مولانا و..... است.»

وی تاکنون با شرکت در مسابقات مقام های اول در سطح شهرستان، دوم استانی و سوم کشوری را بدست آورده است.

رستمی گفت: «هدف از نوشتن، پرورش و صیقل دادن روح و رسیدن به کمال مطلوب اندیشه است، چرا که اندیشیدن مقدمه درست نوشتن و پرورش فکر و روح انسان است‌.»

وی به دانش آموزان توصیه کرد ابتدا باید علاقه را در خود پیدا کرده، سپس آن را بارور و بعد به هدف نزدیک کنند. در حوزه کلاس‌های نگارش و با کمک معلمان نگارش و ادبیات خود می‌توانند به این مهم برسند و یا با حضور در کلاس‌های نویسندگی چه مجازی، چه حضوری با گذراندن دوره های لازم مواد اولیه و مهارت در این حوزه را کسب کنند.»

وی در مورد سوژه یابی گفت: «همه موضوعات قابلیت تبدیل به سوژه نوشتن را دارند. مسائل شخصی و اجتماعی و دینی و فرهنگی و هنری و....به نوع نگاه نویسنده و شاعر بستگی دارد.»

خبرنگار: مریم حسن نیا

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار