قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی:

نگاه مجموعه وزارت فرهنگ به پلتفرم‌ها فرصت‌محور است

تهران (پانا) - قائم مقام وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت نگاه مجموعه وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به سکوهای پخش محتوا یا پلتفرم‌ها نگاه فرصت‌محور است و نگاه حذفی نداریم چون وزارتخانه، ذاتا تولیدکننده نیست که شکل رقابتی داشته باشد.

کد مطلب: ۱۳۸۴۳۰۹
لینک کوتاه کپی شد
نگاه مجموعه وزارت فرهنگ به پلتفرم‌ها فرصت‌محور است

سیدمحمد هاشمی عصر سه‌شنبه در جمع مدیران و نمایندگاه پلتفرم‌ها اظهار کرد: ما دستگاهی ذاتا و اصالتا تنظیم‌گر هستیم و این مولود را برای عرصه فرهنگ و هنر کشور فرصت‌محور می‌دانیم.

وی افزود: ما و نه فقط صدا و سیما که اکثر نهادهای فرهنگی یا تنظیم‌گر یا هر عنوان دیگری که به آن اطلاق کنید یک هدف و یک مساله مشترک به نام محتوا داریم.

هاشمی در پاسخ به اظهارات یکی از حاضران که دید اقتصادی نسبت به واگذاری پلتفرم‌ها به صدا و سیما را مطرح کرده بود گفت: در جلسات متعددی که تاکنون حضور داشتم چنین نیتی از هیچ طرفی در حاکمیت ندیدم. اگر باشد پنهان است، یا به من نگفته‌اند و یا این که من نشنیدم.

وی ادامه داد: به نظر می‌رسد آن چیزی که مساله ما بوده و حتی صدا و سیما هم در این قصه با ما مشترک است، مساله محتواست و بعید می‌دانم مساله‌اش، لزوما پولی، مالی، اقتصادی و امثال این ها باشد.

هاشمی اضافه کرد: در مورد تبلیغات، این مساله قابل تامل است. چون لزوما مساله محتوایی نیست و ساز و کار تنظیم‌گری محتوای آن کاملا در وزارت فرهنگ تصویب و تعبیه شده و وجود دارد و تاکنون هم این را نپذیرفتیم.

وی گفت: قائلیم که مطابق بند یک، مساله تبلیغات به تمامیت و کاملا حتی در صوت و تصویر فراگیر با وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی است. چیزی که امروز به دنبال آن هستیم و مساله ما محتواست و این خیلی واضح و روشن است.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی گفت: ما خطوط قرمز را رد نکردیم و هیچ وقت هم دنبال این نبوده‌ایم اما آن چیزی که مد نظر ماست اینکه مساله خطوط سبز برای ما مهمتر است.

وی با بیان اینکه در خصوص مساله جمعیت و حتی اقتصادی، بخش قابل توجه آن به عهده فرهنگ است، افزود: در پیمایش‌هایی که در موضوع جمعیت انجام شده و شاید تلقی این باشد که مساله اقتصادی است، بخش عمده آن فرهنگی است. در مساله جمعیت مساله نخست قبل از اقتصاد، انگاره ذهنی مردم است. این انگاره ذهنی را تولید و محتوای فرهنگی می‌تواند عوض کند و بخش عمده ‌ی امروز دست شماست.

هاشمی گفت: طبق آخرین نظرسنجی ها که توسط نهادهای رسمی اعلام شده، ۳۳، ۳۴ درصد مردم مخاطبان پلتفرم‌ها هستند.

وی افزود: طبیعتا این مساله با یک همدلی و گفت‌و‌گو، همراهی، دلسوزی و به اشتراک گفتمانی حقیقی و میدانی حل می‌شود.

جانشین وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: مساله خانواده، پدر و پلیس در کشور اگر حل شود کسی به غیر از خانواده‌ها منتفع نخواهند شد.

هاشمی ادامه داد: نگرانی که از مجموعه پلتفرم‌ها سر محتوا وجود دارد و نگرانی لزوما پشت صحنه‌ نیست که مثلا عده‌ای برای این که آش را داغ کنند این کار را کرده باشند. واقعا مساله دغدغه محتوایی وجود دارد.

وی گفت: لزوما مساله تنها خطوط قرمز و قیچی سانسور نیست. معتقدم که خطوط سبز و محتوا با یک همفکری قابل حل است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار