مدیر کل آموزش و پرورش استان کهگیلویه وبویراحمد:

غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت است

یاسوج (پانا) - مدیر کل آموزش و پرورش استان عنوان کرد غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت است، غدیر چشمه‌ای است که تا ابد می‌جوشدخورشیدی عالم تاب، غدیر وحدت آفرین است.

کد مطلب: ۱۳۸۴۰۱۹
لینک کوتاه کپی شد
غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه‌داران امامت است

حسنعلی عزت خواه در جشن دهه ولایت و امامت که با حضور حجت الاسلام موحد نماینده شهرستان های چهارگانه استان و همچنین روشنفکر نماینده شهرستان های بویراحمد، دنا و مارگون برگزار شد گفت: حضرت علی(ع) می فرمایند برای خداوند هیج نشانه ای بزرگتر از من علی وجود ندارد.
وی افزود: غدیر تنها نام یک سرزمین و برکه نیست بلکه یک تفکر است که مختص یک گروه نیز نیست، غدیر نقطه تلاقی کاروان رسالت با طلایه داران امامت است، غدیر چشمه ای است که تا ابد می جوشدخورشیدی عالم تاب ،غدیر وحدت آفرین است فریادی است که باید بر جهان زده شود که اگر گرد علی باشند مشکلی به وحود نمی آید.
عزت خواه گفت: دریغا که علی را خوب نشناختیم ،برگردیم و بار دیگر علی را بشناسیم، دریغا از نعمت علی محروم شدیم امروز یادگاری علی نیز در میان ما مهجور است، اگر از ولایت فاصله بگیریم سه عذاب رخ می دهداضطراب،سکوت و انحراف ایجاد می شود .
مدیر کل آموزش و پرورش استان با بیان اینکه بهشت در همین دنیا است اگر غدیر را خوب بشناسیم،ابراز داشت: در غدیر بیعت گرفته شد اما جفا شد.
عزت خواه ادامه داد:امروز غدیر است و باید در این جشن غدیر با ولایت عهدی ببینیدم که راه علی و راه شهدای علی را خوب بپیماییم و بگوییم اهل کوفه نیستیم علی تنها بماند.
وی در ادامه به رویکرد آموزش و پرورش در مدیریت جدید گفت:آموزش پرورش توفیقات خوبی داشته است، کسب مقام اول در ۱۵ شاخص از ۲۲ شاخص را کسب کردیم که رتبه اول در شناسایی و جذب فعالیت های سواد آموزی، رتبه چهارم پروژه پرسش مهر ، جذب صد درصد رشته تحصیلی ،۱۲ رتبه عالی کشوری، مقام دوم گروه سرودمحلی ، ۷ هنرستان برتر از جمله این توفیقات است.
مدیر کل آموزش و پرورش استان به میزبانی اولین مسابقات ورزشی دانش آموزان در استان اشاره کرد و افزود: میزبان برگزاری مسابقات ورزشی کشور در استان برای اولین بار هستیم خیلی ها گفتند استان ظرفیت ندارد ولی گفتم در دریا اگر با کوسه ها بجنگیم بهتر از این است در برکه ها موفق باشیم و برای این مسائل مهم امروز نیاز به همراهی نمایندگان محترم مجلس داریم.
عزت خواه در ادامه به مجوز احداث پنج مدرسه نمونی اشاره کرد و گفت: مجوز ۵ مدرسه نمونه دولتی و شبانه روزی را گرفته ایم.
وی در ادامه به مشکلات این نهاد آموزشی نیز اشاره کرد و ابراز داشت: همه ادارات ما با مشکل وسیله نقلیه مواجهه هستند که نیازمند نوسازی است ،همچنین دانش اموزان استان خلاقیت های زیادی دارند در بخش قرآن و عترت داوران ادعان داشتند فکر نمی کردند استان اینقدر ظرفیت دارد.
مدیر کل آموزش و پرورش استان به برنامه هفتم توسعه و نقش بارز آموزش و پرورش اشاره و ادامه داد: در خصوص برنامه هفتم توسعه تقاضا داریم آموزش پرورش را خاص تر ببینید .
عزت خواه در ادامه با اشاره به رتبه بندی معلمان گفت: اگر امروز از نعمت رتبه بندی بهره مند باشیم اما بازنشستگان استفاده نکنند ما نیز نمی توانیم آنگونه که باید از این ظرفیت ها استفاده کنیم.
وی با درخواست از نمایندگان استان در مجلس برای همسان سازی حقوق بازنشستگان گفت:از نماینده های استان درخواست داریم بحث همسازی را در مجلس مطرح کنید که عاید بازنشستگان نیز شود.

تمامی احاد جامعه در مراحل زندگی مدیون معلمان هستند
همچنین در این جشنواره حجت‌الاسلام والمسلمین موحد در جشنواره دهه امامت و ولایت با گرامی داشت دهه امامت و ولایت و تبریک ایام الله گفت: روز اسلام و روز سرنوشت اسلام و روز بیمه اسلام و دین یعنی روز عید غدیر خم را تبریک عرض میکنم به همه کسانی که به عزت،شرف ،آزادگی ،شهادت و به همه خوبی ها می‌اندیشند را تبریک می‌گویم.
وی گفت: احاد جامعه ما در مراحل زندگی مدیون معلمان هستند کسانی که سرنوشت تک تک مردم مدیون زحمات و تلاش ها و خدمت و زجرهای معلمان است که در مراحل مختلف متحمل شدند تا بتوانند جامعه را به شان و جایگاه برسانند هرجایی آثاری از علم، فضل ،دانش آرامش و آسایش و هستیم نشات‌گرفته از معلم است به همین‌جهت‌ مقام معلم یک مقام استثنایی است تبریک عرض میکنم که شغل شما شغل انبیا است.
موحد گفت: ما باید یک واقعیتی را بدون شعار بپذیریم سخن گفتن از کسی که امروز این نشست برای یادکردن آن حضرت شکل گرفته کار ساده و معمولی نیست امیر المومنین تمام فرازهای زندگی اش ابعاد مختلفی داشت اما در دو فراز خیلی عجیب است یک فرازش در زمان حیات رسول الله است اگر به آن بنگریم به یک آیه می رسیم ،رسالت پیامبر مشخص است آن کسی که توانست در جاهای مختلف زمینه بروز پیامبر را عملی کند و پیامبر گام هایش را بردارد جز درایت،شجاعت و شمشیر امیر المومنین نبود، شمشیر علی همه فریادها را نشانه می گرفت و وقتی اسمی از امیر المومنین می آمد پیامبر با یک اطمینان خاطر مسولیت را پیش می برد.
وی گفت: پیامبر مامور به بیان یک موضوع بود اما دلهره داشت خداوند دو جا به پیامبر خطاب داشته است پیامبر زمینه ارتحالش فراهم شده بود و باید تکلیف جانشین خودش را مشخص کند اما کار سخت بود خداوند راه ها را مشخص کرد و گفت رسالتت را انجام بده اگر انجام دهی به رسالتت عمل نکرده ای.
وی گفت: تمام فرازها در وصف امیر المومنین در دعای روز جمعه آمده است و خواهید دید چرا این مسولیت به امیر المومنین رسید.
موحد گفت: خیلی ها در روز غدیر به امیر المومنین تبریک گفتند هرکس می خواهد امیر المومنین را متوجه شود روزشمار زندگی وی را بعد از غدیر ببینید، امیر المومنین صحنه های تلخی مثل مجروح شدن زهرا دختر پیامبر را می بیند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار