تاکید آیت‌الله جنتی به مسئولان استانی شورای نگهبان برای نظارت دقیق بر انتخابات

تهران‌(پانا) - دبیر شورای نگهبان گفت مسئولان دفاتر نظارت و بازرسی‌ استان‌ها باید وظایف‌ خود را به درستی و با دقت انجام دهند و در این رابطه مراقبت لازم داشته باشند تا حقی از مردم و داوطلبان ضایع نشود.

کد مطلب: ۱۳۸۴۰۱۸
لینک کوتاه کپی شد
تاکید آیت‌الله جنتی به مسئولان استانی شورای نگهبان برای نظارت دقیق بر انتخابات

به گزارش شورای نگهبان، آیت‌الله احمد جنتی روز دوشنبه در آیین افتتاحیه همایش «قانون انتخابات، برنامه‌ریزی و راهبردها» که با حضور مسئولان دفاتر نظارت و بازرسی استان‌ها در تهران برگزار شد، ضمن عرض تبریک فرارسیدن عید غدیرخم، به بیان دو توصیه اخلاقی و دینی پرداخت و افزود: همه باید رعایت کنیم تا غیبت و بدگویی نکنیم و یکی از وجوه امر به معروف و نهی از منکر این است که همدیگر را از غیبت بازداریم. نماز را نیز در اول وقت بخوانیم؛ نماز اول وقت مورد رضایت خداوند متعال است و نمازی که در آخر وقت خوانده شود، خداوند از آن می‌گذرد.

وی ادامه داد: از خداوند بخواهیم به ما توفیق دهد تا به آنچه می‌گوییم، عمل کنیم. خداوند انسان‌ها را مورد عتاب قرار داده است که چرا به سخنی که می‌گویید عمل نمی‌کنید؛ اگر عدالت و صداقت خوب است باید بدان عمل کرد. غضب خداوند شامل حال کسانی است که درباره یک صفت نیک سخن می‌گویند اما بدان عمل نمی‌کنند.

آیت‌الله جنتی همچنین اظهار داشت: خداوند، قادرِ متعال است و بر همه چیز تواناست. خداوند بسیاری از چیزها در جهان را تسلیم انسان قرار داده است. اگر به قدرت خداوند ایمان و باور داشته باشیم و در همه حال به یاد او باشیم و از او کمک بخواهیم، لطفش شامل حال ما خواهد شد و به پیش خواهیم رفت.

دبیر شورای نگهبان با اشاره به انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و انتخابات ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری که 11 اسفند برگزار خواهد شد، ابتدا از مسئولان دفاتر نظارت و بازرسی‌ استان‌ها خواست تا وظایف‌ خود را به درستی و با دقت انجام دهند و در این رابطه مراقبت لازم داشته باشند تا حقی از مردم و داوطلبان ضایع نشود.

وی همچنین با اشاره به راهبردهای اعلام شده از سوی رهبر معظم انقلاب برای انتخابات 1402 مبنی بر «سلامت»، «امنیت»، «رقابت» و «مشارکت» گفت: لازم است که همه مسئولان به این راهبردها توجه داشته باشند تا انتخابات به درستی و پرشور برگزار شود.

آیت‌الله جنتی ابراز امیدواری کرد که از لطف و شفاعت ائمه معصومین(ع) بهره‌مند شویم و عامل به سخنان و حرف‌های نیک باشیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار