استاندار سیستان و بلوچستان:

توزیع امكانات آموزشی باید از دورترین نقاط استان به سمت مركز ادامه یابد

خبرگزاری پانا: استاندار سیستان و بلوچستان گفت: توزیع امكانات آموزشی باید از دورترین نقاط استان به سمت شهرهای مركزی انجام گیرد.

کد مطلب: ۱۳۸۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا به نقل از روابط عمومی اداره كل آموزش وپرورش استان سیستان وبلوچستان، حاتم نارویی در گردهمایی دو روزه هم اندیشی مدیران و روسای ادارات آموزش و پرورش شهرستان ها و مناطق سیستان و بلوچستان افزود: توسعه امكانات آموزشی با هدف ارتقای سطح علمی دانش آموزان باید به صورت عادلانه در تمام نقاط استان صورت گیرد . وی توجه به امور پرورشی در مدارس سیستان و بلوچستان را مورد تاكید قرار داد و گفت: مدیران مدارس باید نظارت جامع بر چگونگی فعالیت های پرورشی در فضاهای آموزشی داشته باشند .

استاندار سیستان و بلوچستان اظهار داشت: معلمی كار انبیاست و جایگاه انسان سازی معلمان در دین مبین اسلام مورد تاكید فراوان قرار گرفته است .

وی با اشاره به اینكه سیستان و بلوچستان جوانترین و پهناورترین استان كشور است و دشمن با برپایی جنگ نرم قصد آسیب زدن به نسل جوان را دارد گفت : معلمان با اجرای درست و دل سوزانه رسالت تعلیم و تربیت خود نقش مهمی در خنثی سازی توطئه های دشمنان برای آسیب زدن به قشر جوان و نوجوان جامعه، بر عهده دارند .

نماینده عالی دولت در استان خطاب به معلمان و فرهنگیان گفت: آیندسازان كشور در كلاس های درس شما معلمان مشغول به تحصیل هستند و در واقع شما امانت داران فكر دانش آموزان و دانشجویان محسوب می شوید و باید با هدایت گری درست آنان را در مقابل هجمه های فرهنگی و جنگ نرم دشمنان بنحو شایسته ای حفظ كنید .

درابتدای این گردهمایی مدیركل آموزش وپرورش استان سیستان و بلوچستان گفت: سند تحول بنیادین آموزش وپرورش 290 راهكار اجرایی دارد كه همگی آنها دغدغه های فرهنگیان و اولیای دانش آموزان است .

وی افزود: ساختار اجرایی طرح 6.3.3 از اول مهرماه همزمان با سراسر كشور در مدارس سیستان و بلوچستان اجرایی می شود . وی گفت: پروژه مهر با هدف مرمت، فضاسازی و شاداب سازی مدارس سیستان و بلوچستان انجام شده است و طی چند روز آینده به اتمام می رسد .

غلامرضا محمدقاسمی با اشاره به اینكه برای نخستین بار كار توزیع كتب درسی در سیستان و بلوچستان در این تاریخ به اتمام رسید گفت: 40 میلیارد ریال اعتبار برای تهیه كتاب های درسی دانش آموزان استان هزینه شده است .

وی افزود: از ابتدای انقلاب اسلامی تا پیش از این 70 مدرسه خاص در سیستان و بلوچستان وجود داشت كه با ساخت36 مدرسه جدید، تعداد مدارس خاص استان درسال تحصیلی 92-91به 106 باب رسید .

وی با اشاره به راه اندازی 400 مدرسه قرآنی در سیستان و بلوچستان بیان كرد : در طرح ملی حفظ قرآن كریم سال گذشته 170 هزار دانش آموز و فرهنگی حافظ قرآن در استان شناسایی شدند كه استان ما جزو 10 استان برتركشور در این زمینه گردید .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار