دبیر کارگروه عکاسی سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی:

عکس برای عکاس یک قدرت است

مشهد(پانا) - دبیر کارگروه عکاسی سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی در کلاس مقدماتی عکاسی برای دانش‌آموزان استان عنوان کرد تصاویر به جهت محفوظات جزئی خود برای یک عکاس قدرت محسوب می‌شوند، پس فردی که عکاسی را می‌آموزد یک قدرتمند است.

کد مطلب: ۱۳۸۳۹۷۱
لینک کوتاه کپی شد
عکس برای عکاس یک قدرت است

ملینا زاروزائی، دبیر کارگروه عکاسی سازمان دانش‌آموزی خراسان‌رضوی گفت: کلاس‌های عکاسی در دو مرحله مقدماتی و حضوری و با حضور ۸۰ دانش آموز علاقه‌مند به یادگیری فنون پیشرفته عکاسی است.

ملینا زاروزایی با بیان مفاهیم عکاسی به طور مختصر و تدریس کامل فنون عکاسی، سبک خبری و اشاره به اصول مورد نیاز برای این نوع عکاسی، ۸ مورد را برای یک خبرنگار حین عکس گرفتن الزامی دانست و گفت: تحقیق پیش از رفتن به یک مراسم، حضور به موقع در صحنه، ایجاد اعتبار برای خود، نور مناسب، فوکوس کردن، ترکیب بندی، حفظ عزت انسانی سوژه و نهایت هدف‌دار بودن عکس، از مهم‌ترین اصولی است که یک عکاس باید رعایت کند.

وی همچینن در دومین جلسه مقدماتی عکاسی که به مدت دو ساعت برگزار شد، با تاکید بر تمرین عملی این مباحث برای حرفه‌ای شدن، تکالیفی را تعیین کرد.

زاروزایی حاضران را دعوت به فعالیت در خبرگزاری پانا کرده وگفت: یادگیری اصول و مهارت‌های عکاسی یکی از مهم‌ترین عمل‌ها برای عکاس است، عکاس خبری باید ویژگی‌های خاصی را رعایت کند، عکس خبری باید روایت‌کننده یک رویداد و دارنده حقایق باشد.

دانش آموز خبرنگار: فروغ الزمان چمن‌زاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار