جشنواره نوجوان خوارزمی استان مازندران در شهرستان رامسر آغاز شد

رامسر (پانا) - نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی استان مازندران با حضور یکهزار و ۷۱ دانش‌آموزبرتر از ۳۳ شهرستان و منطقه مازندران صبح امروز در شهرستان رامسر آغاز شد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۸۴۱
لینک کوتاه کپی شد
جشنواره نوجوان خوارزمی استان مازندران در شهرستان رامسر آغاز شد

رییس آموزش متوسطه آموزش و پرورش مازندران با بیان اینکه جشنواره خوارزمی مهم‌ترین رویداد علمی -پژوهشی -مهارتی کشور در دوره اول متوسطه است، گفت: این دوره از رقابت‌ها در ۱۳ محور به تفکیک مدارس خاص و مدارس دولتی به مدت سه روز به میزبانی شهرستان‌های رامسر و آمل برگزار می‌شود.

قاسم دراسرایی با اشاره به اینکه تعداد ۱۳ ناظر خبره استانی و ۹۱ داور در برگزاری این جشنواره همکاری می‌کنند، افزود: پس از ارائه طرح از سوی دانش آموزان و داوری آثار از هر محور یک نفر یا یک تیم از مدارس خاص و یک نفر یا یک تیم از مدارس دولتی به عنوان تیم یا نفرات برتر استانی جشنواره معرفی خواهند شد.

وی خاطرنشان کرد: نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی در رشته‌های"مناظره علمی، زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و هنر، فعالیت‌های آزمایشگاهی، سلامت و تربیت بدنی، زبان انگلیسی، بازی‌های مهارتی و توسعه فردی، دست سازه‌های دانش‌آموزی، ریاضی، قرآن و معارف اسلامی، بازارچه های کسب و کار دانش‌آموزی، پژوهش و برنامه نویسی و در ۷ حوزه برگزار می‌شود.

رئیس آموزش متوسطه آموزش و پرورش استان مازندران با اشاره به اینکه در نهمین دوره جشنواره نوجوان خوارزمی استان مازندران تعداد ۸۳ هزار نفر از دانش آموزان دوره اول متوسطه به صورت انفرادی و یا در قالب تیمی شرکت کردند، هدف از برگزاری این جشنواره را ایجاد یک شبکه یادگیری عنوان کرد و افزود: جشنواره خوارزمی در راستای تحقق برنامه‌های سند تحول بنیادین آموزش و پرورش و تربیت تمام ساحتی در کشور به اجرا در می آید.

در حاشیه این جشنواره ،نمایشگاه دستاوردهای علمی- پژوهشی و مهارتی دانش آموزان مدارس استان مازندران با موضوع حفظ محیط زیست و با همکاری سازمان حفاظت محیط زیست برگزار شد.

خبرنگار: سید مهدی جوادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار