معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز:

لیگ قرآنی یکی از برنامه‌هایی است که فضای شور و نشاط قرآنی را در مدارس ایجاد می‌کند

کرج (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش البرز گفت یکی از برنامه‌های جذاب قرآنی و اهل بیتی که از مردادماه شروع خواهد شد بحث لیگ قرآنی است که می‌تواند فضای شور و نشاط قرآنی و اهل بیتی را در مدارس و آموزش و پرورش استان البرز رقم بزند.

کد مطلب: ۱۳۸۳۵۹۹
لینک کوتاه کپی شد
لیگ قرآنی یکی از برنامه‌هایی است که فضای شور و نشاط قرآنی را در مدارس ایجاد می‌کند

سردار فتح الهی معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان البرز عنوان کرد: لیگ قرآنی یکی از جذاب ترین برنامه‌های قرآنی و اهل بیتی است که در پنج موضوع محوری از جمله فرازخوانی آیات منتخب از تلاوت استاتید برتر جهان اسلام، مکالمه قرآنی، سبک و فضایل اهل بیت (س)، کتاب۱۱۴ نکته درباره قرآن از محسن قرائتی، سخنرانی ویژه علیرضا پناهیان با موضوع چگونه یک نماز خوب بخوانیم انتخاب شده است.

وی افزود: دانش آموزان به همت مدیران مدارس و دارالقرآن ها و معاونان پرورشی و تمامی عوامل مشغول در حوزه قرآن، عترت و نماز در گروه های سه الی پنج نفره با تخصص در پنج موضوع محوری آماده می شوند.

فتح الهی اضافه کرد: مطلوب است که مدیران مدارس سعی و تلاش کنند هر مدرسه حداقل یک تیم در لیگ قرآنی تشکیل دهند که همین موضوع سبب می‌شود مسابقات پرشور و نشاط تر برگزار شود.

معاون پرورشی و فرهنگی البرز در ادامه اظهار کرد: دارالقرآن ها ماموریت دارند که حداقل یک تیم به این مسابقات معرفی کنند. افراد قرآنی هم خودشان می‌توانند تیمی را تشکیل دهند. همچنین معاونان پرورشی می‌توانند منتخبان قرآنی خود را در گروه های۳الی۵ نفره تشکیل دهند.

فتح الهی یادآوری کرد: فرازهایی از آیات قرآن که انتخاب می شود اگر دسته جمعی خوانده شود و یا پرداختن به نکات عمیق تر در تفسیر آیات و یا داشتن سرعت عمل بالا در بعضی قسمت های تلاوت از جمله مواردی هستند که امتیاز بیشتری دارد.

وی در پایان گفت: مسابقات در کانون های فرهنگی و تربیتی، مساجد، پارک ها برگزار می شود که مردم و دانش آموزان در این مسابقات حضور دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار