رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران مطرح کرد؛

سرکشی از مناطق تهران با هدف نظارت بر پروژه‌ها و نیازسنجی برنامه‌های 1402

گزارش هزینه‌های شهرداری تا یک یا دو هفته آینده در شورا ارائه خواهد شد

تهران (پانا) - رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران سرکشی از مناطق شهرداری تهران را با هدف نظارت بر پروژه‌ها و نیازسنجی برنامه‌های 1402 دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۳۵۸۱
لینک کوتاه کپی شد
سرکشی از مناطق تهران با هدف نظارت بر پروژه‌ها و نیازسنجی برنامه‌های 1402

محمد آخوندی رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران در جریان برگزاری صدو پنجاه و نهمین جلسه این شورا پس از استماع گزارش ارائه شده در خصوص پروژهای محلات منطقه 13 شهرداری تهران گفت: شهرداری و شورای شهر را باید یک مجموعه واحد دانست که با هدف خدمت به مردم مشغول به فعالیت هستند.

وی ادامه داد: هدف از ارائه این دست از گزارش این است که بگوییم در بودجه ۱۴۰۱ پروژه‌ هایی که مصوبه کمیسیون تلفیق را نیز دارند چه تعداد بوده و در چه شرایطی قرار دارند.

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران بیان کرد: ما با دو هدف به مناطق مراجعه می‌کنیم یک اینکه وضعیت پروژه‌ها و نحوه تخصیص اعتبارات پروژه‌ها به چه شکل پیش می‌رود و دوم اینکه نیازسنجی‌های لازم برای پی ریزی طرح ها در سال آینده صورت گیرد.

آخوندی خاطرنشان کرد: ضرورت دارد تا نتیجه اجرای پروژه‌های محله‌ای به مردم گزارش شود چرا که اجرای این پروژه‌ها کارنامه عملکرد مدیریت شهری است که در سطوح مختلف به مرحله اجرا گذاشته شده است.

وی تاکید کرد: ما به عنوان کسانی که پروژه‌ها را شناسایی، بودجه ریزی و نظارت کرده‌اند در ارائه گزارش‌ها به نقاط ضعف نیز اشاره خواهیم کرد چرا که از این طریق خلاها مرتفع خواهد شد.

گزارش هزینه‌های شهرداری تا یک یا دو هفته آینده در شورا ارائه خواهد شد

رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای اسلامی شهر تهران همچنین با بیان اینکه گزارش هزینه‌های شهرداری تا یک یا دو هفته آینده در شورا ارائه خواهد شد، گفت: برخی پاسخ‌ها قانع کننده بوده و برخی دیگر نیاز به بررسی بیشتر دارد و ما حتما نظارت بر گزارشات را در کمیسیون برنامه و بودجه مورد توجه قرار خواهیم داد.
وی با بیان اینکه ۱۴۰ درصد بودجه سال قبل محقق شده که حاصل تلاش همکاران در شهرداری است، یادآور شد: بخشی از این درآمدزایی سابقه نداشته و برای مثال ۵۰۰ میلیارد تومان از محل جرائم رانندگی دریافت کرده که در گزارش لحاظ نشده است. شهرداری وعده‌هایی در این خصوص داد و محقق کرد که قابل تقدیر است.
آخوندی با تأکید بر اینکه افزایش ۵۷ درصدی حقوق باعث شد که تغییرات زیادی در هزینه‌ها داشته باشیم، گفت: یکی از رسانه‌ها انتقاداتی را از گزارش آقای زاکانی مطرح کرد درحالی‌که گزارش هنوز ارائه نشده بود و امروز ارائه شد.
وی با اعلام اینکه نمودارها نشان می‌دهد درآمدهای پایدار کمتر است، یادآور شد: باید توجه داشته باشیم که در اصلاحیه، درآمدهای پایدار از هشت هزار به ۱۸ هزار میلیارد تومان رسید و شهرداری سهم خود را محقق کرد. شهرداری نسبت به آنچه در ابتدای سال در بخش درآمدهای پایدار مصوب کردیم، رقمی دوبرابری را محقق کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار