بهره‌برداری از کارخانه‌ امحاء پسماند تا ۱۴۰۳

تهران (پانا) - مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند تهران گفت در صورت انتخاب زمین مناسب و تأیید کارشناسان متخصص، آمادگی انتقال مجتمع دفع پسماند آرادکوه وجود دارد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۴۱۸
لینک کوتاه کپی شد
بهره‌برداری از کارخانه‌ امحاء پسماند تا ۱۴۰۳

امام جمعه، بخشدار، دادستان و شهرداران کهریزک و باقرشهر با حضور در مقصد نهایی پسماندهای شهری تهران، مجتمع پردازش و دفع آرادکوه در جریان برنامه‌های اولویت‌دار سازمان مدیریت پسماند قرار گرفته و نظرات، پیشنهادها و انتظارات خود را با مدیر عامل سازمان مطرح کردند.

در نشستی که با هدف آشنایی مدیران محلی کهریزک با مسائل، مشکلات و برنامه‌های مدیران تصمیم‌ساز در حوزه پسماند پایتخت برگزار شد، هادی بادلی سرپرست بخشداری کهریزک با ابراز گلایه از مشکلات متعدد جنوبی‌ترین نقطه تهران، خواستار همکاری و تعامل بیشتر شهرداری تهران در حل مسئله آلودگی‌های زیست محیطی کهریزک شد.

در ادامه این نشست که در سالن جلسات مجتمع آرادکوه برگزار شد، علی کلهر شهردار کهریزک و مرتضی همتی شهردار باقرشهر نیز به بیان مشکلات و انتظارات زیست محیطی خود از جمله جمع‌آوری مراکز تفکیک غیرمجاز در این محدوده پرداخته و خواستار تعامل بیشتر با مدیران سازمان پسماند در راستای ارتقاء شاخص‌های سلامت و حفظ محیط زیست این منطقه شدند.

شرفی مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند پس از استماع موضوعات و مشکلات مدیران منطقه با تاکید بر اینکه در خصوص تغییر و جابجایی مجتمع دفع پسماند آرادکوه تابع نهادهای بالادستی از جمله سازمان حفاظت از محیط زیست هستیم و در صورت انتخاب زمین مناسب و تأیید کارشناسان متخصص، آماده انتقال هستیم، گفت: با برنامه‌های تحولی که در نظر داریم و به تأیید شهردار محترم و اعضای محترم کمیسیون محیط زیست هم رسیده قصد داریم حجم قابل توجهی از پسماند آرادکوه را کاهش دهیم که طبیعتا با این پروژه‌ها که همگی در مرحله انتخاب پیمانکار و سرمایه‌گذار هستند، مشکلات زیست محیطی آرادکوه به حداقل خواهد رسید.

شرفی ادامه داد: پروژه ۱۹۰۰ تنی تولید برق از پسماند در مجتمع آبعلی و ۶۰۰ تنی RDF که سوخت لازم کارخانجات سیمان از پسماند را تولید می‌کند، حدود ۵۰ درصد از حجم پسماندی که به آرادکوه حمل می‌شود را کاهش خواهد داد و این گام بزرگی در مسیر مدیریت پسماند شهر تهران و کاهش اثرات نامطلوب زیست محیطی برای منطقه کهریزک خواهد بود.

وی در ادامه از کوشش این سازمان برای ساماندهی زباله‌های بیمارستانی و بهره‌برداری از کارخانه‌ای جهت امحاء پسماندهای پزشکی طی ۱۸ ماه آینده خبر داد.

مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند با اشاره به ماده ۷ قانون مدیریت پسماند مبنی بر اینکه مدیریت اجرایی انواع پسماندها غیر از صنعتی و ویژه در شهرها و روستاها بر عهده شهرداری‌ها و دهیاری‌هاست، گفت: شهرداری مالک پسماندهای موجود در مخازن شهر است و هرکس بدون مجوز پسماند موجود در مخازن را برداشت و جداسازی کند مجرم بوده و شهرداری شاکی و مطالبه‌گر خواهد بود.

وی در انتها با تأکید بر لزوم همراهی بیشتر نیروی انتظامی جهت برخورد با زباله‌گردها گفت: مدیریت شهری با فراهم کردن زیرساخت‌های لازم درخصوص تفکیک زباله از مبدأ و کاربرد روش‌های اجرایی لازم، تلاش حداکثری در زمینه حذف معضل زباله‌گردی در تهران را دارد که در این میان همکاری و تعامل بیشتر دستگاه قضایی و نیروی انتظامی با سازمان مدیریت پسماند ما را در پیشبرد این هدف یاری خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار