خانه یاریگران زندگی خرم‌آباد با حضور معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش افتتاح شد؛

‌ایمان، امید و هویت‌بخشی سه عنصر مهم در مقابل آسیب‌‌های اجتماعی است

تهران (پانا) - معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش در این برنامه با بیان اینکه برای کاهش آسیب‌های اجتماعی نیاز به همکاری و تعامل همه دستگاه‌ها است گفت همه باید کمک کنند تا آسیب‌های اجتماعی در جامعه کاهش پیدا کند و خانه‌های یاریگران هم در همین راستا در کشور راه‌اندازی شده است.

کد مطلب: ۱۳۸۳۲۵۵
لینک کوتاه کپی شد
‌ایمان، امید و هویت‌بخشی سه عنصر مهم در مقابل آسیب‌‌های اجتماعی است

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل معاونت پرورشی و فرهنگی، اصغر باقرزاده اظهار کرد: ایمان، امید و هویت‌بخشی سه عنصر مهم در مقابل آسیب‌‌های اجتماعی است و هر جا این مولفه‌ها در باور دانش‌آموز و نوجوان نهادینه شود آسیب اجتماعی به صفر می‌رسد.

وی تصریح کرد: نباید از نقش خانواده‌ها در کاهش آسیب‌های اجتماعی غافل شد چون تحقیقات نشان می‌دهد هر جا که روابط صمیمانه والدین با فرزندان وجود داشته مشکلات اجتماعی دانش‌آموزان هم کاهش یافته است.

مدیرکل آموزش و پرورش لرستان هم در این آیین با ارائه گزارشی از عملکرد حوزه کاهش آسیب‌های اجتماعی در یکسال گذشته گفت‌: کارشناسان و روانشناسان این حوزه با فعالیت جهادی و تلاش‌های شبانه‌روزی عملکرد شایسته و قابل تقدیری داشته‌اند و گواه این مطلب کاهش و حتی صفر شدن آسیب‌های اجتماعی در برخی از شهرستان‌های استان است که در سال‌های گذشته مشکلات زیادی در این زمینه داشتند.

رضا عزتی افزود: خانه یاریگران زندگی با اعتباری بالغ بر یک میلیارد و ۲۰۰ میلیون تومان تجهییز شده است.

در این مراسم احمدی چگنی فرماندار خرم‌آباد، صفاپور دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان، کشوری مدیرکل زندان‌ها و اقدامات تامینی و تربیتی استان، عمودی‌زاده مدیرکل بهزیستی استان و جمعی از فرهنگیان حضور داشتند.

بازدید معاون وزیر آموزش و پرورش از کانون‌های فرهنگی هنری و اردوگاه تربیتی آیت‌الله کمالوند خرم آباد

در این بازدید مدیرکل آموزش و پرورش لرستان به فعالیت بیش از ۳۰ هزار دانش‌آموز در کانون‌های فرهنگی، هنری اشاره کرد و گفت: این دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف فرهنگی، هنری، مذهبی، آموزشی و ورزشی مشغول به فعالیت هستند.

رضا عزتی با بیان اینکه برای تکمیل طرح‌های در حال اجرا در کانون ادب خرم‌آباد نیاز به اعتبار است افزود: سالن آمفی تئاتر، سالن مطالعه، استودیوی کودک، گالری‌، غرفه‌های فرهنگی و هنری و تجهییز کارگاه‌ها از جمله این طرح‌هاست که نیازمند تامین اعتبار است تا تکمیل شود و برای بهره‌برداری در اختیار دانش‌آموزان قرار بگیرد.

وی در حاشیه بازدید از اردوگاه تربیتی فرهنگی کمالوند خرم‌آباد به ظرفیت بی‌نظیر ۴۷ هکتاری اشاره کرد و گفت: این اردوگاه در مسیر شمال به جنوب قرار دارد که سالانه بیش از ۱۵۰ هزار دانش‌آموز از آن استفاده می‌کنند که نیازمند است بسترهای رفاهی دانش‌آموزان در آن احداث شود.

عزتی احداث خوابگاه دانش‌آموزی، راه‌اندازی شهربازی، طراحی آلاچیق‌ها برای دانش‌آموزان، تکمیل سوییت‌های دانش‌آموزی، ساختمان مسجد، چمن مصنوعی و تالار دانش‌آموزی را از مهمترین طرح‌ها برای استفاده دانش‌آموزان در این ارودگاه دانست.

معاون پرورشی و فرهنگی وزیر آموزش و پرورش هم رویکرد اصلی فعالیت کانون‌ها و اردوگاه‌ها را از خدمات آموزشی، فرهنگی و هنری به دانش‌آموزان دانست و گفت: در استان ظرفیت‌های خوبی برای آموزش و اجرای برنامه‌های فرهنگی و هنری و ورزشی وجود دارد که البته از این بستر به خوبی استفاده می‌شود.

اصغر باقرزاده برای تکمیل طرح‌های نیمه تمام قول مساعد داد و افزود: اعتبار طرح‌های اولویت‌دار پس از برآورد تامین می‌شود تا این طرح‌ها تکمیل و برای استفاده دانش‌آموزان مهیا شود‌.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار