آسمان پا به ماه در تئاترشهر

تهران (پانا) - سعیده آجربندیان از تمرینات «آسمان پا به ماه» برای اجرا در تئاتر شهر خبر داد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۱۲۷
لینک کوتاه کپی شد
آسمان پا به ماه در تئاترشهر

سعیده آجربندیان نویسنده و کارگردان تئاتر که این روزها در حال آماده سازی نمایشنامه «آسمان پا به ماه» برای اجرا در سالن سایه مجموعه تئاتر شهر است از احتمال تغییر اسم نمایش اش برای اجرای عمومی خبر داد.

نویسنده آسمان پا به ماه گفت: این نمایشنامه را سال گذشته و در جشنواره تئاتر فجر معرفی کردیم . با آغاز سال 1402 قرار شد که این کار در مجموعه تئاتر شهر و در سالن سایه روی صحنه برود که تمرینات مجدد کلید خورد. با توجه به جایگزین شدن دو بازیگر این روزها به صورت فشرده تمرین میکنیم تا آماده بازبینی اجرا شویم.

این کارگردان تئاتر از احتمال تغییر اسم نمایش برای اجرا گفت و افزود: نمایشنامه و اجرا دو اثر متفاوت هستند و جدای از این که نویسنده و کارگردان یک نفر هستند اما باید در دو موقعیت متفاوت سنجیده شوند. دو مدیوم متفاوت ، ملزومات متفاوتی نیاز دارند. بازخوردها و پیش زمینه هایی که اسم اثر نمایشی ممکن است به مخاطب بدهد در این مرحله برایم بیشتر اهمیت دارد و احتمالا نمایش با عنوان دیگری معرفی خواهد شد.

آجربندیان زمان اجرای عمومی این نمایش را نیمه دوم تیرماه و در پایان جشنواره نمایش عروسکی بیان کرده و ابراز امیدواری کرد که مضمون اجتماعی اثر مورد توجه مخاطبان قرار بگیرد.

وی درباره تغییراتی که از زمان اجرای جشنواره تا اجرای عمومی خواهد داشت گفت: ناچار شدم تغییراتی در گزینش بازیگران داشته باشم و مسلما هر بازیگر با خودش توانایی، قابلیت و فضای متفاوتی را به اجرا می آورد. شخصا از روند تمرینات راضی هستم و فکر میکنم کاملتر و زیبا تر از قبل روی صحنه خواهد رفت.

این نمایش درباره سرقت ادبی است که دستمایه واکاوی روابط انسان‌ها می‌شود. شخصیت محوری داستان یک زن است و روایتی زنانه دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار