یادواره شهدای سادات و شهدای حادثه منا در اسفراین برگزار شد

اسفراین (پانا) - یادواره شهدای سادات و شهدای حادثه منا در اسفراین برگزار شد.

کد مطلب: ۱۳۸۳۰۱۷
لینک کوتاه کپی شد
یادواره شهدای سادات و شهدای حادثه منا در اسفراین برگزار شد

نماینده ولی فقیه در اسفراین در آئین بزرگداشت یاد و خاطره شهدای هفتم تیر ۱۳۶۰ گفت شهدای هفتم تیر به ویژه شهید بهشتی و شهید طیبی نخستین نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی، از افتخارات مردم شهیدپرور اسفراین است.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در این مراسم به ویژگی‌های بارز شهید طیبی نخستین نماینده مردم اسفراین در مجلس شورای اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: شهید حجت الاسلام طیبی، فردی سخت کوش و مجاهد بود که تامین رفاه و آسایش مردم برای وی صاحب اهمیت و ضرورت و در اولویت بود.

حجت الاسلام و المسلمین یوسفعلی شُکری رسیدن به مقام و منزلت شهادت را خِیری از سمت خداوند عنوان و تصریح کرد: شهیدان با جان‌فشانی جان و مال خود و خیرخواهی و عدالت‌خواهی، عزت و شکوه و اقتدار نظام شکوهمند اسلامی را به ارمغان آوردند.

وی افزود: ما باید جاده کمال را از درونمان طی کنیم و پیمودن این مسیر، فقط با خیرخواهی و شناخت خیر و عمل به آن میسّر می شود.

شکری خاطرنشان کرد: شهدا انسان‌هایی هستند که با زمان‌شناسی و مکان‌شناسی به موقع، جانشان را در مقابله با جریان‌های باطل و جهل در معرض خطر قرار دادند و در این میدان به شهادت رسیدند.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران رسیدن به مقام شهادت را بالاترین خِیر توصیف کرد و گفت: شهادت برای انسان‌های خیرخواه و عِین کرامت است.

برنامه نکوداشت یاد و خاطره شهدای سادات و شهدای حادثه منا در آستانه دهه امامت و ولایت و همزمان با عید سعید قربان همراه بود و حجت الاسلام و المسلمین شُکری نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران در بدو ورود به شهرستان اسفراین با حضور در گلزار شهدای این شهرستان به مقام شامخ شهدا ادای احترام کرد.

نماینده ولی فقیه در بنیاد شهید و امور ایثارگران، امام جمعه موقت اسفراین، فرماندار و مقام عالی دولت در اسفراین، اعضای شورای تامین و شماری از مسئولان و متولیان دستگاه‌های اجرایی و خدمات رسان، خانواده معزز شهدا و ایثارگران و اقشار مختلف مردم اسفراین‌ میهمانان این آئین در مسجد اعظم امام‌ خمینی (ره) بودند.

خبرنگار: مهسا گل‌محمدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار