امام جمعه موقت شهر گلستان شهرستان بهارستان در نماز عید قربان:

عید قربان، بهترین هدیه و فرصت برای بخشش گناهان مسلمانان است

بهارستان یک (پانا) - امام جمعه موقت شهر گلستان شهرستان بهارستان در خطبه عید سعید قربان، این روز را بهترین هدیه و فرصت برای بخشش گناهان مسلمانان دانست.

کد مطلب: ۱۳۸۲۹۶۳
لینک کوتاه کپی شد
عید قربان، بهترین هدیه و فرصت برای بخشش گناهان مسلمانان است

به مناسبت عید سعید قربان، نماز این عید خجسته با حضور حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصائبی امام جمعه موقت شهر گلستان و مردم شهرستان بهارستان در مصلی صاحب الزمان(عج) شهر گلستان، برگزار شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین علی مصائبی امام جمعه موقت شهر گلستان پس از نماز عید سعید قربان با توجه به اعمال و برکات این روز، اظهار کرد: عید سعید قربان یکی از اعیادی است که در دین اسلام از اهمیت بالایی برخوردار می‌باشد؛ عید قربان بهترین هدیه و فرصتی است که از سمت خداوند بر ما نازل شده و مسلمانان دین اسلام از این روز خجسته، باید به نحو احسنت استفاده کنند تا گناهانشان بخشیده شده و از برکات این روز، بهره‌مند گردند.

وی در ادامه با توجه به واقعه عید سعید قربان، افزود: خداوند در این روز، حضرت ابراهیم(ع) را با استفاده از یک خواب، مورد سنجش قرار داد تا پیامبر خود را بیازماید؛ حضرت ابراهیم(ع) در این آزمون سرنوشت‌ساز پذیرفته شد؛ زیرا وی به خداوند اعتماد داشت و هر آنچه را که وی دستور می‌داد، اطاعت کرده و می‌دانست که در این کار قطعا حکمتی، وجود دارد.

خطیب نماز عید قربان شهر گلستان ضمن اشاره به سنت دیرینه این عید، تشریح کرد: بر طبق واقعه آن روز، هر ساله مسلمانان جهان در روز عید قربان، حیوان حلال گوشتی را قربانی می‌کنند و بر اساس سخنان ائمه اطهار، هر قطره خونی که در این روز از قربانی کردن آن حیوان حلال گوشت بر زمین ریخته شود، گناهان آن مسلمانی که حیوان را قربانی کرده، بخشیده خواهد شد.

حجت‌الاسلام والمسلمین مصائبی در پایان با توجه به برکات نماز عید سعید قربان، خاطرنشان کرد: در روز عید قربان، خواندن نماز نیز از ثواب بسیار بالایی برخوردار است و بر هر مسلمانی واجب است تا اعمال این روز را به جا آورد؛ در این روز خجسته، امیدوار هستم مهر و محبت خداوند در دل تمامی مسلمانان، افزون گردد و این مهر و محبت، گره از مشکلات و گرفتاری تمامی مردم بگشاید.

خبرنگار دانش‌آموز: محدثه قبادی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار