سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ورامین:

عید قربان نشانه اطاعت از فرمان‌خداوند، بی‌هیچ قید و شرط است

ورامین (پانا) - سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ورامین به مناسبت عید قربان، این عید را نشانه ایثار، عشق و اطاعت از فرمان خداوند بی هیچ قید و شرطی خواند.

کد مطلب: ۱۳۸۲۸۵۹
لینک کوتاه کپی شد
عید قربان نشانه اطاعت از فرمان‌خداوند، بی‌هیچ قید و شرط است

مصطفی‌ خداداد در گفت و گو با پانا بیان کرد: فلسفه اصلی عید قربان این است که انسان برای کسب رضای خداوند، همه آن چیزی که محبوبش است را در راه رضای خدا خرج کند؛ فلسفه‌ این عید سر‌ بریدن نیست، بلکه دل‌بریدن است؛ دل‌بریدن ز هر آنچه که به‌آن تعلق‌ داریم.

خداداد اظهار کرد: عید قربان نشان ایمان انسان راستین به خالق یکتا و بی‌همتا است و روزی‌است برای اهدای قربانی به آستان پاک دوست و نادیده گرفتن خواسته‌ها و نیازهای خویش و نیز محو کامل خودخواهی‌ها و دل‌کندن و رهایی از تمامی تعلقات‌دنیوی است.

وی افزود: عید قربان عیدی‌ است که زائران کوی‌یار با درک‌ عارفانه و وقوف با شعور‌ مشعر‌الحرام، با تضرع و دعا، قلب خود را آماده پذیرش رحمت‌الهی در روز عید عاشقی و بندگی خدا و پیروی از سنت‌نبوی می‌کنند. این عید جشن رهیدگی از اسارت نفس بوده و مجرای فیض الهی و وسیله عنایت‌رحمانی به بندگان‌مومن، مسلم و مطیع است.

سرپرست آموزش و پرورش شهرستان ورامین در آخر بیان کرد: سفارش شده که اگر می‌خواهی عشق‌خودت را به‌خدا در عمل اثبات کنی در‌ جوانی توبه کن؛ توبه‌ای از جنس‌نصوح که بعضی از ما و جوانان‌ما نیازمند توبه نصوح هستیم، سعی کنیم درجوانی پاک باشیم تا خداوند همانند ابراهیم(ع) ما را ازفرش به‌عرش برساند.

خبرنگار دانش‌آموز : هانیه کشوری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار