مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قم:

۲۰ درصد پرونده های سال گذشته مربوط به تخلف در بخش نانوایی ها بوده است

قم(پانا)-مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قم در نشست خبری به مناسبت هفته قوه قضاییه عنوان کرد یک پنجم پرونده های سال گذشته مربوط به تخلفات نانوایی ها بوده است.

کد مطلب: ۱۳۸۲۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
۲۰ درصد پرونده های سال گذشته مربوط به تخلف در بخش نانوایی ها بوده است

مدیر کل تعزیرات حکومتی استان قم گفت: رسیدگی به احکام قطعیت یافته پس از گذراندن مراحل قانونی، از وظایف اداره تعزیرات حکومتی است.

وی با بیان اینکه تعزیرات حکومتی مرجع رسیدگی به تخلفات اصناف، امور بهداشتی و درمانی و همچنین مبارزه با قاچاق کالا و ارز است، افزود: شعب تعزیرات حکومتی در سال ۱۴۰۱ در این 3 حوزه تعداد ۱۴ هزار و ۲۴۰ فقره پرونده را مختومه کرده که میزان جزای نقدی محاسبه شده آن ها 256 میلیارد تومان است، از این تعداد، ۹ هزار و ۸۷ پرونده وارد چرخه اجرای احکام شده119 میلیارد تومان بابت جرایم به حساب دولت وصول شده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم افزود: در سه ماهه اخیر نیز 3 هزار و 600 پرونده وارد تعزیرات حکومتی شده که سه هزار و 579 فقره از آنها مختومه و 237 میلیارد تومان بابت جزای نقدی تعیین شده است، این آمار در مقایسه با سال گذشته با 30درصد کاهش مواجه بوده است.

ریاضی با اشاره به اجرای گشت‌های مستمر تعزیرات حکومتی در سال جاری اظهار کرد: در 3 ماه ابتدایی سال جاری ۱۱۶ گشت مشترک توسط تعزیرات حکومتی قم با سایر دستگاه‌ها از جمله اتاق اصناف، سازمان صمت، جهاد کشاورزی، بسیج اصناف، دانشگاه علوم پزشکی، شرکت پخش فراورده‌های نفتی و فراجا صورت گرفته است که در این گشت‌ها از یک هزار و ۴۵ واحد در قم بازرسی شده است، از این تعداد ۳۶۵ واحد دارای تخلف بوده‌اند.

وی درخصوص بیشترین تخلفات صورت گرفته در استان قم اظهار کرد: 20 درصد پرونده‌های سال گذشته مربوط به تخلفات در نانوایی‌ها و شامل کم‌فروشی و فروش آرد بوده است.

مدیرکل تعزیرات حکومتی استان قم درخصوص گشت‌های مشترک با سایر دستگاه های بیان داشت: این گشت‌ها بیشتر در زمینه واحدهای عرضه‌کننده مرغ و تخم مرغ، عرضه لاستیک، قند و شکر، مسکن و لبنیات بوده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: تعزیرات حکومتی صرفا صلاحیت رسیدگی به تخلفات را دارد و بازرسی، کنترل، نظارت و کشف تخلفات با دستگاه‌هایی است که در قانون مشخص شده است.

دانش آموز خبرنگار: محمد حسین جوزی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار